بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

نماد فرابورسی شرکت هپکو از روز ۲۴ تیر ماه به حالت تعلیق درآمده و طی آخرین اطلاعیه سازمان فرابورس این شرکت تا ۱۰ روز دیگر یا دقیق‌تر تا زمانی که شروط قانونی بازار را به جا نیاورد همچنان در تعلیق خواهد ماند.
درحالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را پیش‌رو داریم که نتیجه این انتخابات در تحلیل شش ماه دوم اقتصاد ایران و به‌خصوص بازار سهام اثرگذار است و کارشناسان بازار سرمایه معتقدند پیروزی هر‌کدام از دو نامزد نهایی این انتخابات، تاثیر متفاوتی بر اقتصاد ایران و به‌خصوص بورس خواهد داشت.
صندوق بازارگردانی شستا متشکل از همه نمادهای زیرمجموعه شستا و در جهت صیانت از حقوق سهامداران تشکیل شد.

شاخص بورس که در دقایق نخستین معاملات روندی نسبتا صعودی داشت ناگهان کاهش یافت و حتی به عدد یک میلیون و ۴۸۳ هزار واحد رسید اما از شدت کاهش آن کاسته شد و در نهایت معاملات بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل در رقم یک میلیون و ۴۹۷ هزار واحد ایستاده بود اما باید گفت کاهش ۲۳ هزار واحدی شاخص بورس باعث شد این شاخص به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عقب‌گرد داشته باشد.
عضو هیات مدیره سازمان بورس:

صبر کنیم، بورس به روال عادی بازمی‌گردد

عضو هیات مدیره سازمان بورس با اشاره به این که هر چند شاخص با اصلاح روبرو بود، اما اتفاق خاصی در بازار روی نداده است که مردم بخواهند نگران باشند، گفت: اگر مقداری صبر داشته باشیم و تحت تاثیر رفتار هیجانی قرار نگیریم، بازار به روال عادی بازمی‌گردد.
شاخص کل بورس روز گذشته با شکستن کف حمایتی یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی، به کمترین سطح از ۹ تیرماه نزول کرد.عقبگرد ۲۷ درصدی نماگر سهام از اوج ۱۹ مرداد در حالی رقم خورد که روز گذشته مجموع ارزش معاملات خرد سهام به کمتر از ۴ هزار میلیارد تومان رسید؛ اما حدود ۴برابر این رقم در صف‌های فروش قفل شده بود.
کاهش ۵۵ هزار واحدی شاخص

دلیل ریزش‌های سنگین بورس چیست؟

شاخص کل بورس روز گذشته ریزش حدود ۵۵ هزار واحدی داشت و به یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید. این افت حدود ۲.۶۹ درصد از ارزش بازار سرمایه را به خود اختصاص داده بود. با وجود اینکه بیش از دو ماه از تصاحب قله دو میلیون واحدی شاخص کل می‌گذرد اما بورس دیگر نتوانست جایگاه قبلی‌اش را باز پس بگیرد و همچنان در فاصله بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار واحدی از قله روانی است.
شاخص بورس تهران امروز صبح با ریزش ۲۲ هزار و ۱۲۸ واحدی معاملات خود را آغاز کرد.
نقشه بازار سهام بر اساس ارزش معاملات

نشانه‌های بهبود در بازار نمایان شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نخستین ساعت بازار ۲ درصد کاهش داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۰.۵ درصد افت کرد.

فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز

روز سرنوشت‌ساز بورس

مرحله پیش گشایش بازار سهام امروز دوباره نمادهای شاخص‌ساز با فشار عرضه همراه شدند و به نظر می‌رسد بازار امروز نیز مانند دیروز پرعرضه باشد.
تحلیل امروز بورس

جو روانی بازار باید عوض شود

در حالی که محدود مقاومتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد از شاخص کل تاثیر چشم‌گیری روی روند بازار در آینده خواهد داشت اما امروز نیز بازار بیش از دو درصد ریزش کرد، اما چه عواملی روی روند بازار تاثیرگذار خواهد بود؟
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان از سهام عدالت فروخته شده است، گفت: سهام عدالت متوفیان بر اساس تعداد وراث تقسیم می‌شود.
بازار بورس تنها یک چیز می خواهد و آن هم نقدشوندگی است و هر قانونی در جهت نقدشونده بودن، می تواند کمک کند.
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز دوشنبه 7 مهرماه میزبان عرضه 20 هزار تن ورق سرد، 100 هزار و 100 تن ورق گرم، 3 هزار تن ورق گالوانیزه، 2 هزار تن مس مفتول، 300 تن شمش روی و 750 تن شمش آلیاژی آلومینیوم است.
حمایت صندوق توسعه ملی از بازار سهام هرچند در چند وقت اخیر با انتقاداتی همراه بود اما به نظر می‌رسد گام‌های اجرایی آن یکی یکی در حال برداشته شدن است. در این مورد شب گذشته خبر جدیدی اعلام شد.
نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: جای تاسف دارد که دولت مردم را به بورس دعوت و ناگهان آنان را در این بازار به حال خود رها می‌کند.
بازار امروز چگونه بازگشایی شد؟

برابری عرضه و تقاضا در نمادهای فولاد و فملی

همانطور که دیروز فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز باعث عقبگرد بیش از یک درصدی شاخص کل بازار سهام شد، امروز نیز در مرحله پیش گشایش عرضه در نمادهای بزرگ در حال افزایش است.
نبود تمایل برای خرید سبب کم رونق شدن بازار سهام شده است مهم ترین عامل این افت بازده بالای بازار ارز است که باعث شده مردم بازار ارز را به بازار سهام ترجیح بدهند.
مدیرعامل بورس تهران تشریح کرد:

دلایل ممنوعیت نوسان گیری روزانه بورس

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به تصمیم جدید مبنی بر عدم امکان فروش سهام خریداری شده در یک روز گفت: این تصمیم که تا زمان اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت، خواسته فعالان بازار مبنی بر کنترل شرایط غیرعادی و مصوبه نهاد ناظر بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری واقعی بوده و چندان هم پیچیده نیست.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: برخی تصور می‌کنند عرضه سهام صندوق‌ها در بورس تنها با هدف تامین مالی انجام گرفته است در حالیکه عرضه اولیه این سهام‌ها بیش از ۱۰ درصد نبوده است.