مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

سازمان هواشناسی از شروع مجدد بارش‌های پاییزی از فردا تا روز چهارشنبه در ۱۹ استان خبر داد که با باد شدید همراه است و اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی از فردا به کشور بارش باران در قزوین، البرز، تهران، لرستان، همدان، مرکزی، قم و ۱۲ استان دیگر آغاز می‌شود.
آب منبع حیات و یکی از ضروری‌ ترین عناصر در زندگی انسان‌ هاست. از همان افسانه‌ های قدیمی یونان آب بعنوان عنصر اصلی و حیاتی تصور می‌ شد. ولی تامین آب شرب به میلیون‌ها نفر شهروند شهر ها به یک چالش مهم تبدیل شده است. در این مطلب ما به بررسی مراحل تصفیه آب شهری می‌ پردازیم تا بفهمیم چگونه آب کثیف و انطباق نیافته از منابع طبیعی به یک نوشیدنی ایمن و سالم تبدیل می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از احتمال بارش باران شدید و راه افتادن سیل در اقصی نقاط استان به خصوص ارتفاعات طی سه روز آتی خبر داد.
روز جمعه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های گیلان، مازندران، سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان بارش‌های پراکنده همراه با رعدوبرق و در بخش‌هایی از مرکز کشور ابرناکی و بارش خفیف پیش‌بینی می‌شود.
فعالیت‌های ورزشی در کلیه مراکز آموزشی و مجموعه‌های ورزشی رو باز امروز در شیفت عصر شهرستان مشهد تعطیل شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در پی زلزله 4.4 ریشتری دقایقی پیش در گیلانغرب، ۲ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند‌.
سخنگوی صنعت آب گفت: استان‌های تهران، قزوین، سیستان‌ و بلوچستان، هرمزگان و خراسان رضوی ۵ استانی هستند که در سال آبی اخیر بالای ۳۰ درصد کاهش بارش داشته‌اند و در وضعیت قرمز از لحاظ منابع آبی هستند.
روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اعلام کرد: زلزله ۴ ریشتری شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه خسارت جانی و مالی نداشت.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ۱۲ تیم را از استان های اردبیل و تهران برای تقویت امدادرسانی به شهرستان آستارا اعزام کرده ایم.
معاون حمایت های سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران:

استعدادیابی، هدایت، آموزش و توانمند سازی بهترین راهکار برای کاهش کودکان کار و خیابان

در سال های اخیر نهادهای بسیاری پای کار آمدند تا معضلات اجتماعی در پایتخت را برطرف کنند؛ یکی از این نهادها شهرداری تهران است که در حوزه های گوناگون از جمله کودکان کار و خیابان به شکل تخصصی برای کاهش این آسیب اجتماعی ورود پیدا کرده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران خبر داد؛

هشدار به بیماران تنفسی/گرد و خاک میهمان پایتخت می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع باد و گرد و غبار در استان گفت: بیماران تنفسی از حضور در فضای باز و کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سامانه بارشی از امروز تا روز سه‌شنبه مجددا در شمال گیلان، شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال اردبیل و شرق و غرب مازندران تشدید خواهد شد.
سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) در حالی آخرین روزهای خود را سپری می‌کند که بارش‌های آن نسبت به دوره بلندمدت ۱۵ درصد کاهش دارد اما با این حال پیش‌بینی سخنگوی صنعت آب ایران برای سال آبی جدید بارش‌های سیلابی است.
وزیر دادگستری مغرب در گفتگویی با الجزیره اعلام کرد، تلفات در منطقه الحوز به تنهایی تا این لحظه به نزدیکی یک هزار کشته رسیده است.