رییس سازمان جمعیت هلال احمر:

پیشنهاد برگزاری مسابقات آماده به صلیب سرخ جهانی

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: در حاشیه مسابقات یازدهمین دوره مسابقات جمعیت هلال احمر برگزاری آن در قالب جهانی به صلیب سرخ پیشنهاد شد.
تصویر پیشنهاد برگزاری مسابقات آماده به صلیب سرخ جهانی

به گزارش سایت خبری پرسون، جحت الاسلام سید هاشم حسینی‌المدنی در حاشیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری جمعیت هلال احمر که در استان فارس‌ در حال برگزاری است، اظهار داشت: پیشنهاد برگزاری مسابقات آماده در عرصه بین‌المللی با همکاری معاونت بین‌الملل سازمان مورد پذیرش صلیب سرخ جهانی قرار گیرد تا زمینه ساز انتقال تجربیات به سایر کشورها قرار گیرد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات و مسئولیت‌هایی که بر عهده سازمان جوانان جمعیت هلال احمر محول شده است جذب، ساماندهی و توانمند سازی و نگه‌داشت و به‌کار گیری نیروی انسانی داوطلب در رده سنی زیر ۳۵ سال است که تحقق این موضوع تنها بواسطه برگزاری برنامه‌های آموزشی و ارزیابی از آموزش‌های ارائه شده در قالب برپایی اردو و برنامه های ورزشی امکان پذیر است.

حسینی المدنی افزود: تحقق دو موضوع احیای اردوها و اردوگاه‌های جمعیت هلال احمر و برگزاری مسابقات و برنامه‌های امدادی و ورزشی از موضوعاتی بود که با هم‌فکری اعضاء، داوطلبان و مجموعه جوانان سازمان همواره برنامه‌ریزی شده است.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: برنامه‌های ورزشی، امدادی و بشر دوستانه با 2 نگاه ویژه دنبال می شود و تلاش بر این است تا همواره از بروز حوادث پیشگیری شود تا اینکه اجازه بدهیم اتفاقی رخ دهد و آن‌ را مدیریت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وظیفه اصلی سازمان جمعیت هلال احمر در راستای داشتن آمادگی لازم برای بروز مخاطرات، اعضا و داوطلبان نیز باید بتوانند در هر شرایط بحرانی خدماتی را به مردم کشور و حتی مردم سراسر جهان ارائه کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین تلاش در حوزه پیشگیری است، اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی که باید برای جوانان داشته باشیم و از توان آنها استفاده کنیم این زمینه باید فراهم شود تا جوانان در حوزه ورزش فعالیت بیشتری انجام دهند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: جوانان این مرز و بوم افتخار آفرین و تمدن ساز این کشور هستند و این موضوع بارها اثبات شده است.

حسینی المدنی در مورد تعداد جمعیت جوانان سازمان هلال گفت: در حال حاضر جمعیت جوانان هلال احمر بیش از 1 میلیون و ۶۴۰ هزار نفر عضو داوطلب زیر ۳۵ سال است که با قرار گیری این تعداد در کنار 1 میلیون عضو داوطلب بالای ۳۵ سال، تعداد دواطلبان به ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار عضو می رسد.

وی ادامه داد: تعداد داوطلب که خیران نیک اندیش جامعه هستند ، در هیچ کشوری وجود ندارد که همواره این آمادگی را داشته تا برای خدمت رسانی و کمک به مردم با ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی در خط مقدم خدمت رسانی باشند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این ارزنده‌ترین روحیه ای است که یک انسان می تواند داشته باشد و این موضوع نشأت گرفته از فطرت الهی انسان است که در وجود همه انسان ها قرار دارد و هر فردی که‌ به آن توجه بیشتری کند صبغه الهی و رنگ و بوی خدایی آن بیشتر می‌شود.

حسینی المدنی بیان داشت: برگزاری المپیاد آماده دانش آموزان مقطع متوسطه اول در راستای سنجش توان جسمی و فردی و همچنین میزان آمادگی کار گروهی است تا شرکت کنندگان در قالب گروه‌های دوستانه بتوانند تجربیات خود را به یکدیگر انتقال دهند، چرا که برگزاری المپیاد آماده در راستای سنجش توان جسمی و فردی و نیز میزان آمادگی کار گروهی است.

وی تصریح کرد: این طرح مورد پذیرش صلیب سرخ جهانی قرار گیرد تا زمینه ساز انتقال تجربیات به سایر کشورها باشد و در این مورد بهترین اقدامی که می توان در عرصه بین‌المللی انجام داد نشر فرهنگ ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در ادامه این دوره از مسابقات خاطر‌ نشان کرد: طرح دادرس مخفف عبارت دانش آموزان آماده در روزهای سخت است که با همکاری جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش اجرا می شود.

حسین درویشی با اشاره به اینکه این طرح برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم، هفتم، هشتم و نهم اجرا می شود، افزود: این آموزش‌ها در قالب طرح دادرس هر ساله از مهرماه تا اواخر اردیبهشت به دانش آموزان این مقطع تحصیلی ارائه می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس اضافه کرد: برگزاری این مسابقات برای پسران دانش آموزان متوسطه دوم از روز 17 تا 21 شهریورماه جاری و از 22 تا 26 شهریور برای دختران دانش آموز برگزار می‌شود.

درویشی ادامه داد: در این دوره از مسابقات یک هزار و 200 نفر دانش آموز حضور دارند که از استان فارس نماینده پسران دانش آموز از شهرستان نی ریز و نماینده دختران دانش آموز از شهرستان آباده به عنوان منتخب استان حضور دارند که با دانش آموزان متخب سایر استان‌ها رقابت می‌کنند.

510014