رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت خبر داد؛

واریز مازاد هزینه حج ۹۸ به حساب زائران

آزاد گفت: بنا به دستور رئیس سازمان حج و زیارت، مقرر شده به تناسب گروه قیمتی کاروان‌ها، مازاد دریافتی به حساب زائران حج ۹۸ واریز شود.

جهانگیری در پی انتشار گزارش تخریب خانه یک زن دستور داد:

تامین سرپناه مناسب برای افراد ساکن، قبل از اقدام به تخریب

معاون اول رییس جمهور طی پی نوشتی بر گزارش تخریب خانه یک زن در بندرعباس، ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه، در دستوری به استانداران سراسر کشور تاکید کرد: لازم است کلیه دستگاه های استان قبل از تامین سرپناه مناسب برای افراد ساکن،‌ نباید اقدام به تخریب نمایند.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی اجرایی می‌شود

در این طرح جامعه هدف 60 میلیون نفر است و به دو گروه تقسیم شده است. یک گروه افراد با درآمد متوسط که حدود 40 میلیون نفر هستند و به هر فرد ماهانه 60 هزار تومان تعلق می‎گیرد. گردوه دوم افرادی هستند که حداقل درآمد را هم ندارند که حدود 20 میلیون نفر هستند و به هر فرد ماهانه 120 هزار تومان تعلق می‌گیرد.
نماینده مردم قصر شیرین در مجلس با بیان اینکه متاسفانه معیشت مردم در گرو سیاسی‌بازی و سیاست‌زدگی برخی از مسئولان دولتی قرار گرفته است، افزود: اگر یارانه ای را مجلس برای مردم مصوب کند تورم زا است و دولت می گوید منابعی برای پرداخت نیست، اما اگر همان یارانه را دولت مصوب کند منابع وجود دارد و تورمی هم در پی ندارد!
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حادثه بندرعباس، روح قانون اساسی و وجدان عمومی مردم را جریحه دار کرد، گفت: آقای روحانی چه حقوقدانی است که اصل ۳۱ قانون اساسی را فراموش کرده است.
رییس جمهوری از اقدامات جبرانی دولت به خانوارها در شرایط کرونایی خبر داد و گفت:‌ تا پایان سال به نزدیک ۳۰ میلیون نفر- ۲۹.۷ میلیون نفر-ماهانه ۱۰۰ هزارتومان بلاعوض پرداخت می‌شود و ۱۰ میلیون خانوار هم وام یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند که بازپرداخت آن ۳۰ ماهه است.
مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی، گفت: تلاش مجلس بر این است تا تراز عملیاتی بودجه را از حالت منفی درآورده و رویکرد تحولی در آن ایجاد کند و همچنین راهکاری برای تأمین منابع بودجه از طریق هماهنگی با دولت و شورای نگهبان صورت گیرد.
طرح دوفوریتی جهش تولید و تامین مسکن، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰، قرائت گزارش وضعیت مطالبات قرارگاه خاتم‌الانبیا و گزارش مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی ‌مهمترین دستور کارهای مجلس در هفته آتی است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با پرسون:

همکاری هدفمند سه قوه، تنها راه حل معضل بیکاری در کشور

متأسفانه در حال حاضر تحولی در امر اشتغال نمی‌بینیم و اگر مجلس، دولت و قوه قضائیه همکاری مشخص، روشن و راهگشایی داشته باشند و در رویکردهای به کارگرفته شده در حل معضل بیکاری تجدید نظر اساسی کنند، می‌توان آینده روشنی برای اشتغال جوانان تصور کرد.
دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته با بیان اینکه پرواز تاکسی هوایی در بهمن ماه قطعی است، گفت: نخستین پرواز از فرودگاه مهرآباد خواهد بود.