رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

بازنشستگان تهرانی که حقوق خود را از طریق بانک رفاه دریافت می‌کنند برای دریافت وام باید به سامانه vaam.kabta.ir مراجعه و مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنند.

چند درصد لوایح ارسالی دولت به معیشت مردم مرتبط است؟

وارونه‌نمایی‌ رئیس جمهور با طعم لایحه / قانون هست؛ چرا اجرا نمی کنید

رئیس جمهور روز گذشته در حالی خطاب به مجلس اعلام کرد که لوایح دولت را در یک اتاق بایگانی و سونامی طرح‌ها را آغاز کرده‌اید که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این دولت حتی نظارت کافی بر قوانین موجود را ندارد و موجب شده تا مشکلات متعددی در حوزه معیشت و اقتصاد مردم بوجود بیاید.
سازمان بهزیستی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از سوی وزیر رفاه درباره علت قطع عائله مندی زنان سرپرست خانوار فاقد فرزند و مجرد دارای معلولیت اعلام کرد: در پی برگزاری جلسه هم‌اندیشی با تشکل‌ها یکی از نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به قطع حق عائله‌مندی از سوی دیوان محاسبات انتقاد کرد که با پیگیری‌های وزیر رفاه مشخص شد این موضوع به دیوان عدالت اداری مربوط می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه افراد دارای معلولیت باید از تمامی حقوق انسانی و قانونی برخوردار باشند، گفت: توانمندی افراد دارای معلولیت می‌تواند در خدمت توسعه و پیشرفت کشور قرار گیرد.
فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی با تاکید هرچه بیشتر بر حفظ سلامت مشتریان و با رویکرد نوین خرید اینترنتی با هدف کاهش ترافیک و تردد در روزهای کرونایی، بیشتر از قبل در کنار مشتریان خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از واگذاری ۱۹۴۳ واحد مسکونی به مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: امروز به طور همزمان این واحدهای مسکونی در ۳۰ استان کشور افتتاح و واگذار شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور:

پیگیر موضوع حذف سهمیه سوخت معلولان هستیم

نفریه گفت: سازمان بهزیستی پیگیر موضوع حذف سهمیه سوخت مازاد افراد دارای معلولیت است و مکاتبات زیادی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی داشته است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره مشخص نبودن رقم قطعی «وام ازدواج» سال آینده در لایحه بودجه ۱۴۰۰، اظهار کرد: بارها گفته‌ایم که ما مخالف افزایش رقم وام‌ ازدواج در جهت کمک به جوانان نیستیم اما باید دستورالعمل‌های لازم در جهت جلوگیری از سوء استفاده و آسیب‌های احتمالی افزایش رقم وام ازدواج تدوین شود و مجلس هنگام تصویب و یا افزایش مبلغ پیشنهادی برنامه و بودجه به این نکات توجه کند.
داستان ادامه‌دار گران شدن کالا‌ها این بار به مرغ رسید. در چنین وضعیتی، دولت ماهیانه تنها ۴۵ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند؛ مبلغی که به گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تنها کفاف خرید ۲۰ عدد گوجه در ماه را می‌دهد.
یک نماینده ادوار مجلس گفت: برخی مسئولین در لایه‌های میانی تصمیم‌گیری کشور از این خیالات دارند که معیشت مردم را به گروگان بگیرند، اینها نفوذی‌هایی هستند که در دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.
عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: در سال ۹۹ بسیاری از پژوهش‌ها نشان داده که خط فقر در تهران به ۱۰ میلیون تومان رسیده است. هزینه اجاره مسکن و خوراک و... شرایط را به سمتی برد که شاهد مهاجرت افراد به حومه شهر هستیم، که همین امر هم علاوه برهزینه اجاره، هزینه دوری راه و حمل و نقل و... را نیز بر خانواده‌ها تحمیل کرده و تقریبا شاهد هستیم طبقه متوسط در حال نزدیک شدن به طبقه فرودست است.