شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: در سال ۹۹ بسیاری از پژوهش‌ها نشان داده که خط فقر در تهران به ۱۰ میلیون تومان رسیده است. هزینه اجاره مسکن و خوراک و... شرایط را به سمتی برد که شاهد مهاجرت افراد به حومه شهر هستیم، که همین امر هم علاوه برهزینه اجاره، هزینه دوری راه و حمل و نقل و... را نیز بر خانواده‌ها تحمیل کرده و تقریبا شاهد هستیم طبقه متوسط در حال نزدیک شدن به طبقه فرودست است.
بعد از اعلام محدودیت‌های سراسری تردد بود که یکی از شرکت‌های آنلاین خدمات حمل و نقل مسافر اعلام کرد محدودیت‌های تردد شامل خودروهای این شرکت نبوده و شهروندان می‌توانند در طول شبانه‌روز و به طور ۲۴ ساعته از خدمات آن استفاده کنند، موضوعی که رییس پلیس پایتخت به آن واکنش نشان داده است.
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از آغاز طرح ترافیکی زمستانه از ۲۰ آذر ماه خبر داد و تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا توصیه می شود هموطنان از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره سوتفاهم ایجاد شده درباره اظهاراتش در مورد خطرشیوع کرونا با افزایش مسافرت به شمال توضیحاتی ارائه کرد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: بر اساس حدس‌ها و مطالعات صورت گرفته بوی بد تهران به دلیل مازوت نیروگاه است اما برای اطمینان از این امر به مطالعات درون نیروگاهی نیاز داریم.
از دیروز به مدت دو هفته از ساعت ۲۱ الی ۴ ممنوعیت تردد در تهران و بسیاری از شهرها اعلام شده است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: طی روز‌های آینده احتمال بارش تا ۴۵ میلی متر در تهران وجود دارد و این حجم از بارش پیش بینی شده، احتمال بروز سیلاب را در رودخانه‌های تهران بسیار افزایش می‌دهد و بی توجهی به هشدار‌های داده شده، خطرات و خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
تدابیر زمستانه شرکت واحد اتوبوسرانی را تشریح شد؛

آمادگی ناوگان اتوبوسرانی تهران برای فصل سرما

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تدابیر و تمهیدات این مجموعه برای استمرار خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی به شهروندان در فصل سرما خبر داد و گفت: به این منظور، پیش‌بینی‌های مورد نظر به ویژه برای مسیرهای شمالی پایتخت و توقفگاه‌های واقع در سامانه‌های برف‌خیز به عمل آمده تا ناوگان با آمادگی لازم در سطح شهر فعالیت کند.
تنها چند ساعت به اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح باقی مانده است اما متأسفانه هنوز سازوکاری برای اعلام پلاکهای خودروهایی که در زمره مشاغل ضروری قرار دارند و می‌توانند در ساعات مذکور نیز تردد داشته باشند، تعبیه نشده است!

در پی تصویب محدودیت‌های جدید کرونایی در آذرماه، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه‌ای فهرست مشاغل گروه یک را که در هیچ یک از وضعیت‌های سه گانه (قرمز، نارنجی و زرد) تعطیل نمی‌شوند، اعلام کرد.

کارشناس مسائل شهری مطرح کرد:

خرید خانه در تهران رویا شده است

یک کارشناس مسائل شهری اظهار داشت: کاهش کیفیت ساخت ‌و ساز به گران شدن مصالح و تامین مالی پروژه‌ها برمی‌گردد.
معاون حقوقی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه کدام یک از اقدامات متولی موقوفه آق‌مشهد موجب آسیب به جنگل و مرتع شده است؟ گفت: طبق مستندات متقن تنها بهره‌بردار جنگل و قطع کننده رسمی درختان تنومند آق‌مشهد، منابع طبیعی بوده است.

توصیه ترفع به شهروندان همزمان با اوج‌گیری کرونا

مسافران از صحبت کردن در اتوبوس خودداری کنند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اهمیت و ضرورت رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در شرایطی که شاهد اوج‌گیری کرونا هستیم، گفت: مسافران اتوبوس برای حفظ سلامت خودشان و سایر شهروندان، علاوه بر استفاده ماسک، از صحبت کردن با دیگران یا با تلفن همراه خود در اتوبوس نیز اکیداً خودداری کنند.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بدهی‌های دوره قبل شهرداری حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است. گفت: علیرغم این مشکل و تورم، تحریم و کرونا چرخ فعالیت‌های توسعه‌ایی در تهران متوقف نشده است.