سعادتی در انتقاد به اظهارات وزیر خارجه سعودی:

ادعای ریاض تنها یک شوی سیاسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ادعای واهی ریاض علیه تهران راه بجایی نمی برد و صرفا شوی سیاسی است.

به گزارش پرسون؛ مهدی سعادتی بیشه‌سری در واکنش به ادعاهای بی اساس وزیر خارجه سعودی مبنی بر لزوم مقابله کشورها با نقض برجام از سوی ایران، گفت: ادعای واهی سعودی‌ها که همپیمان آمریکا علیه کشورمان است، تازگی ندارد و باعث تعجب نیست.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبران عربستان سعودی کشورشان را تبدیل به یکی از ایالات های آمریکا در منطقه کرده اند، این در حالیست که ترامپ آنها را صرفا برای دوشیدن می خواهد.

وی با اشاره به اینکه برای همه دنیا ثابت شده ایران در برجام تخلف و نقض عهدی نداشته اما کشورهای اروپایی و کاخ سفید به تعهداتشان عمل نکرده اند، ادامه داد: باید یادآور شد در روند مذاکرات با 1+5 نیز همه مقررات بین المللی از سوی کشورمان رعایت شد اما آمریکا با خوی وحشی‌گری و اقدامات ضدبشری رسما از توافقنامه خارج شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وزیر خارجه سعودی ها باید بداند جمهوری اسلامی ایران علی رغم نقض عهد آمریکایی ها، به اروپایی ها نیز فرصت داد تا خسارات وارده را جبران کنند اما در واقعیت اتفاقی از سوی قاره سبز رخ نداد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فضاسازی که سعودی ها علیه کشورمان انجام می دهند راه بجایی نمی برد و مردم ایران، منطقه و حتی ملت عربستان چنین اظهارنظرها و نمایش های تبلیغاتی مسئولان سعودی را قبول ندارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان مدعی شد که برجام جلوی آن‌چه جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران می خواند را نگرفته است.

این در حالی است که ایران در پی بی‌تعهدی اعضای برجام، گام‌هایی را برای کاهش تعهدات برجامی‌اش برداشت، وزیر خارجه سعودی از جامعه بین‌المللی خواست با آن‌چه نقض برجام از سوی ایران می‌خواند، مقابله کند!

207386