گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خبر داد؛

افتتاح ۸۳ پروژه گردشگری تا پایان سال 99 در یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از افتتاح ۸۳ پروژه گردشگری تا پایان سال 99 در یزد خبر داد.
سعید شبانی و آسن ولینوف"؛ دانش آموختگان حقوق اقتصاد از دانشگاه شانگهای چین

تلاش چین برای توسعه گردشگری در عصر کرونا

گسترش جهانی کرونا طی سال جاری موجب شد تا صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای جهان دچار خسارت های اقتصادی فراوانی شود که در این میان چین نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

جشنواره شیره پزی مانیزان 11 ساله شد

شیره پزی مانیزان مسیر طلایی گردشگری

آیین سنتی شیره پزی مانیزان با قدمتی طولانی سال 1390 ثبت ملی و در زیر سایه کرونا این جشنواره 11 ساله شد.
در دل طبیعت استان فارس، تنگه‌ای سرسبز با رودی خروشان که از میان آن می گذرد، جا خوش کرده است. شباهت زیاد آبشار آن به «دم اسب» باعث شده این نام را بر آن بگذارند.
شهر و دیار سمیرم در جنوب اصفهان و ضلع شمالی کوه های زاگرس همچون نگین درخشانی در میانه ایران زمین می درخشد. خطه ای که سالیانی است که سرزمین هزار چشمه معروف و مشهور شده و از هر کجای ایران زمین برای بهره از آب و هوا و طبعت بی نظیرش می آیند و نفسی تازه می کنند
صنعت گردشگری یکی از منابع مهم اقتصادی و عاملی موثر در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع انسانی محسوب می‌شود. این صنعت ضمن درآمدزایی و ایجاد کارآفرینی بسیار گسترده، موجب نزدیک‌تر شدن ملل، اقوام و فرهنگ‌ها به یکدیگر شده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتقا و بهبود شاخص‌های اقتصادی کشورها تاثیر می‌گذارد.
در سیاره زمین مناطق عجیب و ناشناخته‌ای وجود دارند که ظاهر ویژه آن‌ها برای بسیاری از مردم اسرارآمیز به نظر می‌رسد. در زمانی که تمام تلاش بشر بر کشف ناشناخته‌های فضای بی‌کران معطوف شده است، بر روی همین سیاره دوست‌داشتنی نیز مناطقی درخور توجه قرار دارند که بیشتر مردم از وجود آن‌ها بی‌خبر هستند.

این دو زن در کنار خیابان با آسودگی بساط پیک‌نیک خود را پهن کرده‌اند. بوق و دود خودروها و نگاه‌های عجیب رانندگان هم ‌‌آرامش آنها را برهم نمی‌زند.

حمام قلعه یکی از زیباترین حمام‌های استان همدان است که با معماری ایرانی اسلامی در اواخر دوره قاجار بنا شده  و دارای مساحتی حدود یک هزار و 700 مترمربع است.
پرسون معرفی میکند:

خانه زینت الملوک در شیراز

شیراز شهر شعر و ادب و عطر بهارنارنج مملوء از جاذبه های تاریخی و طبیعی ست، جاذبه هایی که این شهر را به یکی از پر گردشگرترین شهرهای ایران تبدیل کرده اند. در میان جاذبه های این شهر بناهای تاریخی جایگاه مهمی دارند، بناهایی که تماشای معماری آن ها یکی از شیرین ترین لحظات گردش در آنها است. یکی از خانه های این شهر که قدمت آن به دوره قاجار برمی گردد خانه زینت الملوک است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان:

21 روستای همدان هدف گردشگری محسوب می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: 21 روستای همدان با جاذبه‌های منحصر به فرد، هدف گردشگری سبز همدان محسوب می‌شود.
مهارت پخت آش سبزی شیرازی به‌تازگی در فهرست آثار ثبتی ناملموس ملی به ثبت رسید و گرچه در این دوره، ۱۰ میراث دیگر نیز از این استان معرفی شدند، آنچه گوی سبقت را ربود، همین آش سنتی بود که تیتر اخبار را به خود معطوف کرد.
پرسون معرفی میکند:

باغ نارنجستان قوام شیراز

باغ نارنجستان قوام یکی از شگفت انگیز ترین مکان های دیدنی و تاریخی شهر بهار نارنج است
یکی از مهمترین بناهای که کریم خان در شیراز احداث کرد، باغی مصفا در دامنه کوه چهل مقام به نام هفت تنان بود که در زبان عامه مردم" هفت تن" نامیده می شد.