گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بازتعریف خدمات و محصولات گردشگری در راستای بهبود سطح ارایه خدمات الکترونیک در این حوزه خبر داد.
مدیر طرح توسعه نوآوری های معاونت علمی ریاست جمهوری:

ایده های نوآورانه در حوزه زمین شناسی و ژئوتوریسم حمایت می‌شود

مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری‌های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: ایده‌های نوآورانه توسعه زمین شناسی و ژئوتوریسم در قالب یک طرح از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری حمایت می‌شود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در اجلاس دی ۸ ؛

صدور روادید ورود برای گردشگران بین المللی قابل انجام است

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: در طول دوران کرونا صدور روادید ورود برای گردشگران تجاری و گردشگران درمانی بین المللی قابل انجام است.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد:

بررسی تبصره ویژه مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در بودجه ۱۴۰۰

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بررسی تبصره و ردیف بودجه ویژه مشاغل و فعالان آسیب‌دیده از کرونا خبر داد و گفت: «ما عددی را برای حمایت از هنرمندان و فعالان حوزه پیشنهاد کرده‌ایم که قرار بر افزایش آن است و در صورت نهایی شدن طی هفته آینده اعلام می‌شود.»
در ۸ ماه نخست سال ۲۰۲۰

رشد منفی گردشگری ایران ۷۲درصد شد

بر اساس آمار و ارقام منتشرشده از سوی سازمان جهانی گردشگری، متوسط رشد صنعت گردشگری ایران در هشت ماه نخست سال ۲۰۲۰ به منفی ۷۲درصد رسیده است.
یادداشت/ تاریخ و هویت ملی ایران قطعا یکی از عجایب جهان هستی بشمار می آید. از دوران پیش از تاریخ و دوران باستانی و بعداز حمله خونبار اعراب درزمان خلیفه ثانی (عمربن خطاب)تا دوران دولت های ملی و جنبش های مقاومت ملی تا دوران معاصر و حال سرگذشتی عظیم ، غنی  و پربار در دل خود دارد. 
در پی ماندگاری پاندمی کووید 19؛

گردشگری واقعیت مجازی رونق می‌گیرد؟

برای بسیاری، یک سفر به قلعه رویایی و خیال‌انگیزِ نوی‌شوان‌شتاین در آلمان، صخره‌های حیرت‌انگیز موهِر در جمهوری ایرلند، یا آب‌های بکر مالدیو یک‌جور بلندپروازی و هدفی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. اما شیوع کرونا و درخانه‌مانی راه‌حل‌های هیجان‌انگیزی را پیش پای گردشگران قرار داده است: گردشگری واقعیت مجازی.

معاون عمرانی استانداری اصفهان:

نباید از صنعت گردشگری ناامید شد

معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: نباید از صنعت گردشگری در اصفهان ناامید شد بلکه باید تدابیر لازم در این حوزه در بحران کرونا گرفته شود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی خبر داد:

پرداخت وام کرونا برای جبران خسارات بخش گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ابلاغ دستورالعمل اجرایی «پرداخت تسهیلات به فعالیت ها و واحدهای کسب و کارهای بیشتر آسیب‌دیده از ویروس کرونا حوزه گردشگری بر اساس شیوه بنگاه محوری» خبر داد.
از ۲۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان

جزئیات وام کرونای گردشگری اعلام شد

به دنبال تصویب تسهیلات جدید حمایت از گردشگری از مبلغ ۱۶ تا ۹۰۰ میلیون تومان، معاون گردشگری مبلغ وام هر یک از گروه‌های شغلی گردشگری و تضمین‌ها و وثیقه‌های مورد نیاز برای دریافت این وام را اعلام کرد.
دفاتر گردشگری در پیچ و خم دریافت وام دولتی؛

وعده‌ای امیدوارکننده که سراب شد

صنعت گردشگری یکی از کسب و کار‌های آسیب دیده از کروناست که فعالان آن هنوز با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.