گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

بعد از گذشت یک‌ سال از محدودیت‌های کرونایی، اینک به نظر می‌رسد شرایط تا حدودی بهبود یافته بنابراین کسب و کارهای حوزه گردشگری که تعطیل شده بودند با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گردونه فعالیت بازگشته‌اند. این اخطار جدی را نباید فراموش کنیم که که ویروس کرونا همچنان در بین ما زندگی می‌کند و مترصد کوچک‌ترین سهل‌انگاری شهروندان است تا دوباره موجی ویرانگر از بیماری و مرگ را به راه‌اندازد.


سرپرست امور فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس: ساعت های بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری اماکن تحت پوشش اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس در بهمن جاری با توجه به ضوابط ستاد ملی کرونا، در نظر گرفته شده است.
مونسان در نشست روستاهای هدف گردشگری تأکید کرد:

تمرکز بر پروژه‌های طبیعت‌گردی و ایجاد کمپ‌ها و مجتمع‌های گردشگری

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن اشاره به اهمیت طبیعت‌گردی، بر تمرکز روی پروژه‌های مربوط به این حوزه و ایجاد کمپ‌ها و مجتمع‌های گردشگری تأکید کرد.

اگرچه ما فکر می‌کردیم سفر در تعطیلات نوروز به جریان عادی خود برگردد، اما شرایط کنونی ویروس کرونا اجازه چنین پیش‌بینی نمی‌دهد. با این حال نمی‌توان بی‌تفاوت بود. باید هزینه‌های سفر را متعادل کرد و یکسری کارهای خلاقانه و مبتکرانه برای آینده انجام داد.
درحالی که وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، درتازه ترین اظهاراتش از بیکاری قطعی یا خانه نشینی نزدیک به یک و نیم میلیون نفر در حوزه گردشگری کشور پس از شیوع کرونا گفت، چندی پیش معاون گردشگری وزیر اعلام کرد که ۸۸ هزار و ۵۰۰ نفر از فعالان این حوزه تاکنون بیکار شده‌اند.
استاد امیر هوشنگ جزی زاده مینیاتوریست اصفهانی در گفت و گو با پرسون؛

من دو معشوقه دارم یکی نگارگری  و آن دیگری فرش است(+عکس و فیلم)

(جزی زاده از معشوقه هایش گفت: همانگونه که خداوند، نگار حقیقی است و همه نگاه‌ها به اوست و او نیز در صورت‌های مختلف به جلوه‌ گری می ‌پردازد ( من نیزدو معشوقه دارم و همه نگاه ام به این دو است برای نگار حقیقی ام؛ یکی نگارگری و دیگری فرش است و نمی توانم بین آن دو یکی را برتر از آن یک ببینم. ).
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

دالاهو به عنوان «شهر ملی تنبور» ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اعلام کرد: پس از دو سال پیگیری، شهر دالاهو امروز به عنوان «شهر ملی تنبور» به ثبت رسید.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان:

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی به صنعت گردشگری همدان

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان به صنعت گردشگری استان همدان آسیب وارد شده است.
استان بوشهر یکی از استان‌های جنوبی کشور، در بیشتر اوقات سال، گرم و مرطوب است. شرایط اقلیمی و آب و هوایی موجب شده که مردم هر سال از نظر آب و هوایی شاهد دو فصل تابستان و بهار باشند.

سفرهای هوایی مخصوصا در داخل کشور یا ماموریت های کاری است ویا اجبار. در حالیکه سفرهای هوایی از بسیاری از جهات می توانند به صرفه تر وایمن تر باشند.
شاید اصطلاح سبز بودن را شنیده باشید. اصطلاحی که در مورد مسائل مختلفی از معماری ساختمان گرفته تا تولید مواد غذایی تکرار می‌شود. و البته پدیده‌ای که روز‌به‌روز طرفداران بیشتری، به خصوص در کشورهای توسعه یافته، پیدا میکند. توجه به این مساله به قدری زیاد شده، که بسیاری از مصرف‌کنندگان تنها از محصولاتی استفاده می‌کنند که به اصطلاح سبز باشند. جالب است که بدانید این اصطلاح، درباره‌ی کشورها نیز به کار برده می‌شود. این کشورهای سبز موضوعی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم و در قدم اول باید بدانیم منظور از کشور سبز چیست.