تخطی از سرعت مطمئنه مهمترین علت وقوع تصادفات در کرمانشاه

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: رانندگی همراه با عجله و شتاب و تخطی از سرعت مطمئنه به ویژه در جاده‌های لغزنده با سهم 42 درصدی موجب وقوع بیشترین تصادفات شده است.
تصویر تخطی از سرعت مطمئنه مهمترین علت وقوع تصادفات در کرمانشاه

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ عبدالحسین زارع اظهار داشت: رانندگی همراه با عجله و شتاب و تخطی از سرعت مطمئنه به ویژه در جاده‌های لغزنده با سهم 42 درصدی موجب وقوع بیشترین تصادفات شده است.

وی عنوان کرد: تصادفات واژگونی با سهم 58 درصدی با تأثیر مستقیم این علت به وقوع پیوسته که منجر به وارد آمدن صدمات و جراحات شدید به راننده و سرنشینان وسایل نقلیه شده است.

زارع گفت: بعد از تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم از دیگر علت‌های مهم تصادفات در فصل زمستان سال گذشته بوده است که در مجموع این چهار علت موجب 85 درصد تصادفات شده است.

وی افزود: در ساعات 16 تا 20 با 27 درصد و 12 تا 16 با 26 درصد دارای بالاترین فراوانی تصادفات و در روز پنجشنبه با 17 درصد و چهارشنبه با 16 درصد بیشترین تصادفات اتفاق افتاده است.

زارع گفت: محورهای بزرگراهی با 39 درصد، راه‌های فرعی و روستایی با 32 درصد و جاده‌های اصلی با 29 درصد محل وقوع سوانح بوده و تصادف وسایل نقلیه با یکدیگر با 39 درصد پس از واژگونی تعداد بالاتری را شامل شده است.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه افزود: رانندگی در فصل زمستان با رانندگی در شرایط عادی متفاوت بوده و توصیه می‌شود در زمان نامساعد بودن شرایط آب و هوایی از تردد غیرضروری در جاده‌های برون شهری خودداری و در صورت اضطرار با رعایت مقررات و لحاظ کردن الزامات زمستانی سفر خود را انجام دهند.

منبع: تسنیم

575468