افزایش ۹ درصدی تصادفات برون شهری در اصفهان

رئیس پلیس راه اصفهان اظهار داشت: در شش‌ماهه اول سال تصادفات به‌ویژه در حوزه برون‌شهری با افزایش ۹ درصدی روبه‌رو بوده است.
تصویر افزایش ۹ درصدی تصادفات برون شهری در اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، علی مولوی، رئیس پلیس راه اصفهان اظهار داشت: در شش‌ماهه اول سال تصادفات به‌ویژه در حوزه برون‌شهری با افزایش ۹ درصدی روبه‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر به دلیل حوادث رانندگی در جاده‌های اصفهان جان خود را از دست می‌دهند رعایت نکردن قوانین و مقررات از سوی رانندگان را در جان باختن این افراد مؤثر دانست و گفت: معتقدم ۸۰ درصد علل وقوع حوادث ترافیکی عامل انسانی است.

مولوی با اشاره به کاهش فوتی‌های حوادث رانندگی در سالیان گذشته بیان کرد: سال ۸۴ نزدیک به ۲۴ هزار نفر در حوادث رانندگی جان باختند اما با اقدامات رسانه‌ای، فرهنگ‌سازی، طرح همیاران پلیس، پلیس یاران تصادفات کاهش یافته و تعداد جان باختگان به مرز ۱۶ و ۱۷ هزار نفر در سال رسید.

رئیس پلیس راه اصفهان اضافه کرد: با توجه به تعطیلات در ایام مختلف سال و همچنین جذاب بودن استان به‌ عنوان مقصد گردشگری ترددها نیز در جاده‌های استان افزایش می‌یابد و در همین بازه زمانی نیز حوادث ترافیکی استان افزایش می‌یابد، البته در مواقع بارندگی و شرایط جوی نامساعد هم شاهد افزایش حوادث هستیم.

وی توسعه سامانه‌های هوشمند و کنترل وضعیت رانندگان در تمامی پلیس‌راه‌ها و استفاده از سامانه «سپهتن» و همچنین اصلاح نقاط پرحادثه را از جمله برنامه‌های پلیس راه استان اصفهان برای کاهش تصادفات در راه‌های استان عنوان کرد.

منبع: فارس

572783