آغاز فرآیند پرتودهی در جهت استفاده مردم از مواد غذایی سالم و بدون عوارض

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امنیت غذایی و سلامت مهم‌ترین دستاوردی است که در فناوری هسته‌ای می‌تواند برای زندگی مردم وجود داشته باشد، فرآیند پرتودهی را آغاز کردیم تا مردم بتوانند مواد غذایی سالم و بدون عوارض استفاده کنند.
تصویر آغاز فرآیند پرتودهی در جهت استفاده مردم از مواد غذایی سالم و بدون عوارض

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: براساس هدف‌گذاری‌های انجام شده در نظر داریم فناوری‌های نوین هسته‌ای را به خدمت جامعه بیاوریم. یکی از اهداف ما توسعه نقش فناوری‌های هسته‌ای در حوزه سلامت است.

وی افزود: دومین‌کلینیک پلاسماتراپی را افتتاح کردیم و گشایش بزرگی در پایان رنج و محنت بیماران دیابتی خواهد داشت. نتایج درمان در نخستین کلینیک درمان زخم بر پایه فناوری پلاسما بسیار خوب بوده که نشان‌دهنده اثربخشی این روش در درمان زخم افراد مبتلا به دیابت است و بیمارانی که تحت درمان با پلاسمای سرد قرار گرفته‌اند؛ رضایت خود را اعلام کرده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم این کلینیک‌ها را گسترش دهیم و خدمات بیشتری را در این راستا به مردم ارائه دهیم و این نیز یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده که فناوری هسته‌ای در زندگی مردم موثر باشد که انجام شد. اتفاق مهم دیگر اینکه دومین سامانه پلاسماتراپی جهت درمان سرطان رونمایی شد.

اسلامی بیان کرد: امنیت غذایی و سلامت مهم‌ترین دستاوردی است که در فناوری هسته‌ای می‌تواند برای زندگی مردم وجود داشته باشد، فرایند پرتودهی را آغاز کردیم تا مردم بتوانند مواد غذایی سالم و بدون عوارض استفاده کنند که خود به خود منجر به کاهش بیماری خواهد شد. از همه مهم‌تر اینکه این اقدام منجر به جلوگیری از ایجاد ضایعات می‌شود و برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی نیز می‌تواند مفید فایده باشد.

منبع: تسنیم

574809