بزرگترین واحد صنعتی غرب کشور پیشتاز در فعالیت های اجتماعی/ از کمک به درمان نیازمندان تا کمک به ساخت مدرسه، مسجد و راهسازی

نگاهی به فعالیت بینظیر شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور در حوزه مسئولیت اجتماعی
تصویر بزرگترین واحد صنعتی غرب کشور پیشتاز در فعالیت های اجتماعی/ از کمک به درمان نیازمندان تا کمک به ساخت مدرسه، مسجد و راهسازی

به گزارش سایت خبری پرسون، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور (سهامی عام) یک شرکت فعال در زمینه استخراج، فرآوری و تولید محصولات سنگ آهن است. این شرکت دارای سه واحد تولیدی مجزا به نام های کنسانتره شهرک، گندله همدان و کنسانتره همدان است که ظرفیت اسمی آن ها به ترتیب1.000.000 تن ، 550.000 تن و 600.000 تن در سال می باشد. همچنین این شرکت دارای سه معدن سنگ آهن به نام های باباعلی،گلالی و شهرک است که عمده مواد اولیه مورد نیاز واحد های تولیدی را تامین می کنند. همچنین برای منطقه شهرک نیز از طریق شرکت فرعی صبا امید غرب خاورمیانه، یک کارخانه گندله سازی با ظرفیت یک میلیون تن در سال در حال احداث است که قرار است گندله را از محل کنسانتره شهرک تولید کند.

شرکت صبانور همچنین مجوز احداث یک کارخانه کنسانتره با ظرفیت دو میلیون تن در سال در منطقه گلالی را نیز در سال 1401 اخذ کرده است که مراحل اجرایی ،طراحی و مهندسی این پروژه در حال پیگیری و انجام است.

این درحالی است که با این حجم از فعالیت و زحمات شبانه روزی همکاران، این شرکت از موضوع مسئولیت اجتماعی غافل نبوده است و در این راستا نسبت به انجام وظیفه اجتماعی خود اقدام و باقیات و صالحات نیکویی بر جای گذاشته است.

برخی از خلاصه رویکردها و انجام وظیفه اجتماعی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور به شرح ذیل می باشد::

*شرکت به منظور حمایت از تحصیل دانش آموزان در مناطق اطراف معادن خود، به مجامع خیرین مدرسه ساز کمک کرده و در ساخت مدارس جدید یا توسعه مدارس قبلی همکاری داشته است.

*شرکت با استخدام کارگران و پرسنل از ساکنان مناطق روستایی و بومی نزدیک به معادن و کارخانه های خود به اشتغال زایی و توسعه اقتصادی آنها کمک کرده است.

*شرکت با برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در مناطق فعالیت خود، سطح دانش و تخصص ساکنین آن مناطق را افزایش داده و همچنان خدمات وابسته به فعالیت های خود را از طریق بومی سازی تامین کرده است.

*شرکت با کمک به تعمیر و نوسازی مسکن و خانه های ساکنین روستاهای اطراف معادن خود، به بهبود شرایط زندگی و رفاه آنها کمک کرده است.

*شرکت با حمایت مالی از مساجد، هیئات مذهبی، حسینیه ها و سایر نهاد های فرهنگی و مذهبی در شهرستان های اطراف معادن خود، به ترویج امور مذهبی در جامعه کمک کرده است.

*شرکت با همکاری در پروژه های راهسازی و جاده سازی در مسیر اطراف معادن خود علاوه بر سهولت در حمل و نقل محصولات خود به توسعه زیر ساخت های منطقه نیز کمک کرده است.

*شرکت با کمک های فرهنگی و مالی به دانش آموزان و دانشجویان در شهرستان های اطراف معادن خود به تشویق علاقمندان به تحصیل و تقویت روح پژوهش در جامعه کمک کرده است.

*شرکت با پرداخت هزینه های درمانی بخشی از ساکنین و افراد بی بضاعت شهرستان ها و روستا ها، به حل بخشی از مشکلات سلامت جامعه کمک کرده است همچنین با تامین خواربار و لوازم ضروری برای ساکنین منطقه در ماه رمضان، به فضای عبادات آنها کمک کرده است.

*شرکت با پشتیبانی از انجمن ها و تشکل های فرهنگی و ورزشی در شهرستان های نزدیک به معادن خود، به ارتقای فرهنگ و سلامت جامعه کمک کرده است. این انجمن ها و تشکل ها در رشته های مختلفی مانند فوتبال، والیبال، اسب سواری، بدمینتون، کشتی و... فعال هستند و در رقابت های مختلف شرکت می کنند.

*شرکت با کمک به مراکز درمانی و اهالی مناطق اطراف معادن در مقابله با بحران کرونا، به تامین و توزیع اقلام بهداشتی و دارویی نیازمندان کمک کرده است.

*شرکت با حمایت از تاسیس و بهسازی مراکز درمانی، بهداشتی و آموزشی در مناطق فعالیت خود، به توسعه خدمات عمومی در جامعه کمک کرده است.

گفتنی است شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور در زمینه امور بهداشت و ارتقای سلامت کارکنان خود با توجه به شرایط کاری و محیطی کارکنان آموزش ها و پایش های خوبی در زمینه بهداشت فیزیکی، جسمی و روانی از انجام معاینات ادواری کارکنان، حضور پزشک معتمد به صورت پاره وقت در کارخانجات، اعزام تیم دندان پزشکی تا خرید یک دستگاه ماشین آتش نشانی و حتی خرید یک دستگاه آمبولانس جهت مواقع ضروری انجام داده است که در گزارش های خبری آینده بدان مفصل پرداخته خواهد شد.

506038