انتخاب رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به‌عنوان استاد نمونه کشوری

دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به‌عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شدند.
تصویر انتخاب رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به‌عنوان استاد نمونه کشوری

به گزارش سایت خبری پرسون، در سی امین دوره نکوداشت استاد نمونه کشوری که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و در روز نکوداشت شهید مرتضی مطهری در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به‌عنوان استاد نمونه کشوری معرفی شد.

دکتر حسن زمانیان متولد ۱۳۴۴از خطه نهاوند بوده که ازسال ۷۲ در دانشگاه‌های مختلف کشور سابقه عضویت هیئت علمی دارند.

ایشان استاد تمام پایه ۴۲ دانشگاه لرستان بوده که خدمات ارزنده ای در ابعاد مختلف آموزش عالی اعم از پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اجرایی دارند. وی در سال ۱۳۸۵ به عنوان اولین رئیس دانشگاه ملایر در زمان صدارت دکتر زاهدی منصوب و در این مدت دانشگاه ملایر را به یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور ارتقا دادند به طوری که زبانزد همه اهل علم در وزارت علوم گشت.

دکتر زمانیان پس از دانشگاه ملایر و با حکم دکتر کامران دانشجو وزیر وقت علوم به سمت رئیس دانشگاه لرستان منصوب شدند. دانشگاه لرستان با تلاش و تدبیر ایشان به سطح دانشگاه های رتبه یک کشور ارتقا یافته و با راه اندازی ۶۳ رشته دکتری و بیش از ۷۰ رشته ارشد و توسعه فضاهای فیزیکی و آموزشی دانشگاه و ارتقاء بودجه و اعتبارات وجهه خاصی به این دانشگاه بخشیدند.

از دیگر فعالیت های دکتر زمانیان می توان به راه اندازی پارک علم و فناوری لرستان، راه اندازی چهار شاخه از دانشگاه لرستان در شهرهای استان و همچنین راه اندازی هیئت ممیزه این دانشگاه اشاره نمود.

عملکرد ایشان به نحوی بود که در زمان ریاست دانشگاه لرستان به عنوان رئیس دانشگاه نمونه کشور انتخاب شدند.

وی با هدایت ده‌ها پایان نامه دکترا و ارشد خدمت ارزنده‌ای در زمینه توسعه علم و آموزش انجام داده اند همچنین با انتشار ده‌ها مقاله علمی پژوهشی در مجلات بین المللی و با کسب رتبه علمی استاد تمامی جایگاه ویژه‌ای در بین زمین شناسان کشور کسب نمودند.

نظر به سوابق درخشان ایشان، جناب آقای دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ دکتر زمانیان را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران که رکن رکین توسعه صنعتی کشور بر مدار پژوهش‌های مترقی است، منصوب نمودند.

483638