امضا تفاهم‌نامه بهره‌وری بین دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها در ۹ استان کشور

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم از انعقاد تفاهم‌نامه بهره‌وری بین دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها در 9 استان کشور خبر داد.
تصویر امضا تفاهم‌نامه بهره‌وری بین دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها در ۹ استان کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، روح‌الله رازینی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف صبح امروز در اجلاس بهره‌وری علوم، تحقیقات و فناوری که در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد با بیان اینکه بهره‌وری در دولت سیزدهم به صورت ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است، گفت: رئیس جمهور همیشه تأکید بر بهره‌وری دانشگاه‌ها و تقویت نقش دانشگاه‌ها در بهره‌وری کشور داشتند به طوری که مقام معظم رهبری نیز به اهمیت بهره‌وری اشارات متعددی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه اجلاس بهره‌وری علوم، تحقیقات و فناوری در راستای گفتمان‌سازی و تقویت گفتمان بهره‌وری برگزار می‌شود، گفت: این اجلاس با هدف ارتقای گفتمان بهره‌وری در آموزش عالی در حال برگزاری است که ۴۰۰ عضو هیأت علمی شبکه بهره‌وری در آموزش عالی کشور را تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم افزود: نظام جامعی برای بهره‌وری تدوین شده است که امروز رونمایی می‌شود و به صورت نمادین چند دانشگاه کشور با دستگاه‌ها، تفاهم‌نامه بهره‌وری امضا می‌کنند و به عنوان دانشگاه معین در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که در حال حاضر در ۹ استان این تفاهم‌نامه‌ها به امضا رسیده است.

رازینی خاطرنشان کرد: در راستای بهره‌وری شاهد اقداماتی در زمینه کاهش زمان جذب اعضای هیأت علمی و در حوزه آمایش و حذف رشته‌هایی که ظرفیت اشتغال ندارند نیز بوده‌ایم.

منبع: فارس

586539