وزیر سابق علوم: شهریه‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی کفاف هزینه‌های دانشگاه را نمی‌دهد

وزیر سابق علوم اعلام کرد که شهریه‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی کفاف هزینه‌های این دانشگاه‌ها را نمی‌دهد.
تصویر وزیر سابق علوم: شهریه‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی کفاف هزینه‌های دانشگاه را نمی‌دهد

به گزارش سایت خبری پرسون، منصور غلامی در نوزدهمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی، غیرانتفاعی کشور که با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم اینکه وضعیت اقتصادی مردم را می‌دانیم و بعضا خانواده‌هایی هستند که به شدت در معیشت خود در تنگنا هستند؛ اما تحصیل فرزندان در دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی را حمایت می‌کنند، اما شهریه های دانشجویی دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی کفاف هزینه‌های آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: باید حتما در بازنگری مقررات و ضوابط دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی کاری انجام دهیم. این بازنگری ضرورتا برای کم کردن استانداردها نیست؛ بلکه برای کمک به ارائه خدمات بهتر از سوی مجموعه ها است.

غلامی خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخواست کرد: تقاضا دارم از وزیر محترم که اختیارات قانونی وزارت علوم به نهادهای دیگر محول نشود. شورای عالی انقلاب فرهنگی یک بار اساسنامه تصویبی تصویب کرد و یک ماده در آن گذاشت که آن ماده تعیین می کرد از این پس هرگونه تغییر به عهده شورای گسترش است. بنابراین شورای گسترش این اختیار را نباید از دست دهد. اگر می‌خواهند هر تغییری اعمال شود این تغییر باید با تصمیم شورای گسترش باشد.

وزیر سابق علوم همچنین در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر لزوم تسهیل در امور دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی، خاطرنشان کرد: قبلا برای تسهیل در امور دانشگاه‌ها در استان‌ها، تمرکززدایی از وزارت عطف، کاهش بار اجرایی وزارت عطف و فراهم کردن وقت برای نظارت و پشتبانی، مسئولیت هایی به دانشگاه‌های استان واگذار شده بود؛ اما این امر در خیلی از استان‌ها به دلایل مختلف هنوز تسهیل مورد انتظار را نداشته است. بعضا دانشگاه‌ها مجددا برخی امور تحت مسئولیت خود را به وزارت عطف حواله می‌دهند. از این رو بازنگری در این امر به سرعت انجام امور در استان ها کمک می‌کند تا وزارت عطف از بازگشت این زحمات خلاص شود.

منبع: ایسنا

668716