تدوین نقشه مهندسی فرهنگی یزد

معاون آمار و برنامه‎‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد خواستار شناسایی مسایل مهم فرهنگی استان و ارایه راهکار برای حل آن شد و گفت: استان با هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی درصدد تدوین برنامه تحولی در حوزه فرهنگ است.
تصویر تدوین نقشه مهندسی فرهنگی یزد

به گزارش سایت خبری پرسون، «جعفر رحمانی» امروز یکشنبه هفتم اسفندماه در نشست هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی استان که با محوریت تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور و برنامه تحولی استان در حوزه فرهنگ و در سالن اندیشه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد برگزار شد، با بیان این که اگر مباحث فرهنگی حل نشود نمی‌توان انتظار پیشرفت و توسعه داشت، تصریح کرد: این مساله کاملاً روشن است که اگر نگاه فرهنگی و توسعه فرهنگی در جامعه وجود نداشته باشد نباید انتظار پیشرفت و توسعه استان و اجرای برنامه‌های تحولی یزدِنوین را داشت.

وی با اشاره به اینکه در تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید پنج مساله مهم استان را شناسایی و ذیل آن به ارایه برنامه و اقدامات پرداخته شود، تاکید کرد: در این برش استانی و تدوین برنامه تحولی حوزه فرهنگ باید از کلی‌گویی پرهیز و با مساله محوری در ارایه راهکارها نیز به گفتن جزئیات پرداخته شود.

رحمانی بر ضرورت تدوین سند و برنامه تحولی در حوزه فرهنگ تاکید کرد و گفت: آمایش تنظیم رابطه انسان، فضا و فعالیت است و این برنامه باید بر پایه سند آمایش استان تدوین شود و نگاه انسان در تعریف آمایش سرزمین را مدنظر قرار دهد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: در تدوین برنامه تحولی فرهنگی استان از نظرات استادان، نخبگان، هنرمندان، نوجوانان، جوانان، اصحاب رسانه و دیگر بخشها استفاده خواهد شد.

در پایان این نشست شرکت‌کنندگان به ارایه پیشنهادات خود در خصوص نظام مسایل فرهنگی و چالش‌های فراروی استان در حوزه فرهنگ پرداختند. همچنین در این نشست مقرر شد که دستگاه‌های فرهنگی استان پیشنهادات خود را برای تدوین برنامه تحولی فرهنگی به دبیرخانه ارایه کنند.

انتهای پیام

464804