استاندار مرکزی :

خمین اولین مقصد ریاست جمهوری

استاندار مرکزی با بیان اینکه استان روز جمعه ۳۱ تیرماه میزبان رییس جمهور و اعضای هیات دولت میباشد گفت : اولین مقصد ریئس جمهور شهرستان خمین است.
تصویر خمین اولین مقصد ریاست جمهوری

به گزارش پرسون از مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در خصوص سفر هیات دولت به استان مرکزی گفت: آیت الله رئیسی در بدو ورود به استان مرکزی مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و استاندار قرار خواهد گرفت و در ادامه راهی شهرستان خمین خواهد شد.

وی اظهار کرد: تعدادی از وزرا، تعدادی از معاونان رئیس جمهور و معاونان وزارتخانه ها، رییس جمهور را در این سفر همراهی خواهند کرد، البته معاونان وزرا در حال حاضر در استان حضور دارند.

وی با بیان اینکه سلسله جلسات کارشناسی برای مهیا کردن مقدمات سفر در سه ماه اخیر در سطح استان و کشور برگزار شده و نمایندگانی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و معاونت اجرایی رییس جمهور به استان سفر کرده و از نزدیک بسیاری از طرح ها در سطح استان را مشاهده و کنترل کرده اند، افزود: در نهایت، جلسات کارشناسی نهایی در حوزه معاونت اجرایی ریاست جمهوری با حضور مدیران ارشد استان و همچنین در دفتر معاون اول رییس جمهور برگزار و پیش نیازهای سفر نهایی شد و ترتیبات کار با محوریت معاونت اجرایی حوزه ریاست جمهوری شکل داده شد تا در نهایت وقتی سفر برگزار می شود، حداکثر بهره برداری از آن حاصل شود.

مخلص الائمه با بیان اینکه پس از ورود رییس جمهور به استان و استقبال از ایشان، آیت الله رییسی در خمین حضور پیدا خواهد کرد و تا این لحظه برنامه دیدار مردم خمین با رییس جمهور برنامه ریزی شده و بازدیدهایی نیز در شهرستان انجام خواهد شد، گفت: پس از آن رییس جمهور در مرکز استان حضور پیدا خواهد کرد و بازدیدهایی انجام خواهد شد که برخی از آنها سرزده خواهد بود.

وی افزود: عصر جمعه جلسه ای با حضور جمعی از نخبگان استان از تمامی اقشار برگزار خواهد شد. این افراد شاخص و نخبه از تمامی نقاط استان در این جلسه حضور خواهند یافت. استان مرکزی از نخبگان بسیاری برخوردار است ولی تعدادی از نمایندگان این نخبگان در این جلسه با رییس جمهور دیدار و گفتگو خواهند کرد.

مخلص الائمه همچنین از برگزاری دیدار عمومی رییس جمهور با مردم شهرستان اراک در ساعت ۱۷ خبر داد و گفت: در ادامه شورای اداری استان تشکیل خواهد شد.

به گفته وی، معاونان رییس جمهور و وزرا یا معاونان وزرا در نقاط مختلف استان حضور خواهند یافت و به عنوان نمایندگان رییس جمهور بازدیدهایی را در شهرستان ها انجام داده و با مردم دیدار و گفتگو کرده و در شورای اداری شهرستان ها حضور خواهند یافت ودر نهایت عصر روز جمعه در جلسه شورای اداری استان که در اراک برگزار می شود، گزارش خود از حضور در شهرستان ها را ارائه خواهند داد و مسائل استان جمع بندی و در نهایت مصوبات سفر اعلام و ابلاغ خواهد شد و آخرین مرحله سفر نیز نشست خبری رییس جمهور خواهد بود.

مخلص الائمه مهمترین مسئله در این سفر را ارتباط مستقیم مردم با دولت دانست تا بتوانند به نحو بسیار آسان مطالبات و پیشنهادات و ... خود را به رییس جمهور برسانند و گفت: این ارتباط در چند سطح برنامه ریزی شده و سطح اول حضور نمایندگان ویژه رییس جمهور در شهرستان هاست. این نمایندگان از اول وقت جمعه راهی شهرستان ها می شوند و هم به عنوان مسئول دستگاه مربوطه خود و هم به عنوان نماینده رییس جمهور در شهرستان حضور خواهند یافت و بر همین اساس باید به همه مسائل شهرستان توجه کرده و با اقشار مختلف مردم دیدار داشته باشند و قطعا تمامی شهرستان ها در قالب سفر نمایندگان رییس جمهور، پوشش داده خواهند شد.

وی اظهار کرد: روش دیگری که برای ارتباط مردم با دولت تدارک دیده شده، سامانه سامد است که از این طریق تعداد زیادی از مطالبات و شکایات مردم را دریافت خواهیم کرد. در این خصوص ۱۳۰۰ نفر نیرو آموزش دیده شده اند و مردم استان می توانند از طریق شماره تلفن ۱۱۱ موارد مد نظر و مطالبات خود را بیان کنند که توسط این نیروهای آموزش دیده ثبت خواهد شد.

مخلص الائمه افزود: روز پنجشنبه ۴۰۰ نفر، روز جمعه ۵۰۰ نفر، روز شنبه ۳۰۰ نفر و روز یکشنبه ۲۵۰ نفر در سامانه ها و میزهای خدمت مستقر و آماده ارائه خدمت هستند و از ۸ صبح تا ۱۸ دریافت درخواست های مردمی به صورت حضوری را انجام خوهند داد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مطالبات در این سفر در حوزه محیط زیست و آلودگی هواست و در واقع در این سفر به موضوع آلودگی هوا توجه ویژه شده، گفت: یکی از مسائل، مازوت سوزی نیروگاه شازند و مطالبه اولویت دار ما در این سفر قطع کامل مازوت سوزی است. ما مطلقا با سوزاندن مازوت در این نیروگاه حتی به قیمت ناترازی برق یا ناترازی گاز موافق نیستیم ولی در صورت عدم امکان این کار، پیشنهادمان کاهش سولفور مازوت تولیدی پالایشگاه شازند است که انجام آن نیازمند تخصیص اعتبار است. البته در این حوزه سرمایه گذاری شده و از هر کسی که بتواند مازوت پالایشگاه را سولفورزدایی کند دعوت به همکاری کرده ایم تا اگر مجبور شدیم در شرایطی و در مقطعی در نیروگاه مازوت سوزانده شود از مازوت سولفورزدایی شده استفاده شود.

وی افزود: طرح جامع آلودگی هوا نیز نیازمند بازنگری است و چند مورد از تکالیف در این طرح بر زمین مانده که چند مورد از این تکالیف در مصوبات این سفر پیشنهاد شده و پذیرفته شده است.

وی در خصوص صنایع استان نیز گفت: صنایع استان رده های متعددی دارند و صنایع متنوع و متعددی در استان وجود دارد که مسائل آنها متفاوت است. درخصوص شهرک های صنعتی پیشنهاداتی داده شده و مصوباتی خواهیم داشت، البته در مجموع، روند کلی صنایع استان روند رو به جلویی است. تعدادی از صنایع استان مشکلات ویژه ای دارند که مهمترین مسئله آنها خصوصی سازی معیوب بوده و برخی نیز مشکلات مدیریتی یا مشکلاتی در حوزه تامین نقدینگی دارند.

مخلص الائمه با تاکید بر اینکه برای هر یک از این مشکلات باید بسته مستقلی طراحی شود، گفت: در این سفر و خارج از چارچوب این سفر، مسائل صنایع استان مورد توجه دولت است و بویژه حمایت از ساخت داخل و جلوگیری از واردات کالاهایی که امکان ساخت آنها در صنایع کشور و استان وجود دارد سیاست قطعی دولت است. ممکن است در لایه هایی از بدنه کارشناسی کشور برخی سیاست ها به درستی اجرا نشود که این وظیفه مقامات ارشد استان و کشور است که نظارت کنند این سیاست ها به صورت دقیق رعایت و پیاده شود.

وی تاکید کرد: در این سفر احتمالا اقداماتی را خواهیم داشت که برخی گره ها باز شود، کما اینکه در خصوص برخی پروژه های نیمه تمام نیز همین رویکرد را خواهیم داشت و با اتمام سفر نیز این مسائل پیگیری خواهند شد. دستگاه ها و سهامداران عمده نیز باید به مسئولیت های خود عمل کنند.

مخلص الائمه افزود: رویه و سیاست سفر استانی چندان ناظر به بحث کلنگ زنی نیست، در واقع دولت سیزدهم برنامه جدی برای کلنگ زنی طرح دولتی ندارد و سیاست اصلی دولت، اتمام بالغ بر ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام است که البته امکان اتمام همه آنها نیست، در نتیجه باید آنها را اولویت بندی کرد که اینکار در اینگونه سفرها انجام می شود تا اولویت ها به دقت تشخیص داده شود و منابع مالی و زمانی و نیروی انسانی محدود را بر این اولویت ها متمرکز کرد تا به اتمام برسند.

وی گفت: در این سفر اولویت پیگیری ها و حتی مصوبات، اتمام پروژه های ناتمام در یکی دو سال آینده است که تعدادی از پروژه ها با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد شناسایی شده اند و بودجه برخی پروژه ها قطع شده بود که برقرار شد و بودجه تکمیلی نیز داده شد و ارقام قابل توجهی بعد از تایید رییس جمهور به پروژه های استان اختصاص داده می شود .

مخلص الائمه با بیان اینکه ماه گذشته برخی پروژه ها شبانه روزی شدند و در صورت نهایی شدن بودجه های مصوب این سفر تعداد پروژه های شبانه روزی استان را افزایش خواهیم داد تا زودتر به بهره برداری برسند، گفت: در حال حاضر ۲۰۰ مهمان در استان در حال تدارک تمهیدات سفر هستند تا حضور وزرا و دیگر اجزای سفر در استان بسیار مفید واقع شود که این وظیفه مسئولان استان و فرمانداران شهرستان هاست تا تمهیدات لازم را در راستای تحقق این هدف بیندیشند.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان محیط زیست، وزیر صمت، سرپرست وزارت کار، وزیر آموزش و پرورش، رییس سازمان انرژی اتمی و معاون حقوقی رییس جمهور در استان حضور پیدا می کنند و معاونان همه وزارتخانه ها نیز در استان هستند.

به گفته استاندار مرکزی، در صورتی که تشکل ها و نمایندگان اقشار بخواهند با وزرا در شهرستان های استان دیدار کنند نیز تمهیدات این ارتباط فراهم خواهد شد

406779

مطالب مرتبط