برداشت دیر هنگام انگور چهارمحال و بختیاری عامل کاهش قیمت

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره آغاز فصل برداشت انگور و اینکه ۹۵ سطح تاکستان‌های استان رقم عسگری و دیررس است، افزود: کاهش قیمت محصول به دلیل برداشت دیر و کاهش تقاضای خرید از مهمترین مشکلات باغداران استان است.
تصویر برداشت دیر هنگام انگور چهارمحال و بختیاری عامل کاهش قیمت

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، عطالله ابراهیمیرییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: هم‌اکنون چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات استان زیر کشت انگور آبی و ۲۰۰ هکتار زیر کشت انگور دیم قرار دارد که متوسط تولید انگور در تاکستان‌های استان ۵۰ هزار تن است و ۱۰ درصد انگور تولیدی استان در کارخانه گهرو به صورت کنسانتره فرآوری می‌شود.

ابراهیمی به اصلاح و احیاء باغات انگور استان و تغییر رقم انگور به عنوان مهمترین برنامه در راستای اصلاح الگوی کشت اشاره کرد و گفت: تغییر رقم انگور به سمت ارقام زودرس خارجی و داخلی در دستور کار قرار دارد.

وی به توسعه صنایع جانبی کشاورزی و بحث فرآوری محصولات کشاورزی در سطح استان به منظور افزایش ارزش افزوده محصولات باغی تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ برای اجرای طرح "فراز" انگور و "افراشته کردن" این محصول انجام شده است.

ابراهیمی به توسعه تاکستان‌های انگور در اراضی شیب‌دار به منظور حفاظت از خاک تاکید کرد و گفت: اجرای این برنامه تحولی در تولید و فرآوری محصول انگور در سطح استان ایجاد خواهد شود.

هم‌اکنون ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، ۳۴۲ هزار هکتار جنگل، یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع در این استان وجود دارد.

سالانه ۹۳۸ هزار تن محصول زراعی، ۲۰۰ هزار تن تولیدات باغی و ۳۳۱ هزار تن شیلات و آبزیان در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

منبع:ایرنا

338340