رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره:

۷۰ درصد از انگور خرم‌دره به صورت کشمش فرآوری شد

رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره از فرآوری ۷۰ درصدی از محصولات انگور تولید شده توسط کشاورزان خرم‌دره‌ای به کشمش تیزآبی و آفتابی خبر داد.
تصویر ۷۰ درصد از انگور خرم‌دره به صورت کشمش فرآوری شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، علی محمدی رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه شهرستان خرم‌دره یکی از قطب‌های مهم تولید انگور در استان زنجان به‌شمار می‌رود که کشاورزان زیادی در شهرستان در تولید این محصول ایفای نقش می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۷۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول انگور اختصاص یافته است.

وی با یادآوری این مطلب که ۲۵ درصد از انگور تولیدی شهرستان خرم‌دره به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود، تصریح کرد: ۵ درصد از تولیدات نیز توسط تولیدکنندگان خرم‌دره به غوره و سرکه و شیره تبدیل و ۷۰ درصد نیز به انواع کشمش تبدیل می‌شود.

محمدی با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی صنایع تبدیلی در خرم‌دره با توجه به حجم بالای تولید این محصول در شهرستان، ادامه داد: مرغوبیت انگور خرم‌دره، تنوع ارقام و دسترسی به شریان‌های مواصلاتی مهم کشور فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی انگور است، اما کمبود صنایع تبدیلی در حوزه انگور خرم‌دره محسوس است.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره با یادآوری اینکه برگ مو، غوره، آب‌غوره، انگور، آبمیوه، کشمش، سرکه، مربای انگور و شیره از سوغاتی‌های مهم خرم‌دره به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: همه این محصولات از ۲۷۰۰ هکتار باغات خرم‌دره حاصل می‌شود.

منبع: ایسنا

349662