رئیس جهادکشاورزی خرم‌دره:

برداشت غوره از باغ‌های انگور آغاز شد

رئیس جهادکشاورزی خرم‌دره گفت: برداشت غوره از باغ‌های انگور این شهرستان آغاز شد.
تصویر برداشت غوره از باغ‌های انگور آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، علی محمدی رئیس جهادکشاورزی خرم‌دره گفت: برداشت غوره از باغ‌های انگور این شهرستان آغاز شد.

علی محمدی با بیان اینکه غوره، میوه نارس انگور با طعمی ترش و دارای خواص بسیار است که در سفره‌ ایرانیان از جایگاه بالایی برخوردار است، اظهار کرد: نیمه اول مردادماه فصل غوره است و این روزها مغازه‌های آبغوره‌گیری در خرم‌ده رونق خاصی به خود می‌گیرد.

وی با بیان اینکه غوره خرم‌دره از مرغوبیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: آبغوره تازه سبز رنگ است و با گذشت زمان رنگ آن به قرمز می‌گراید.

این مسئول با یادآوری اینکه برگ مو، غوره، آب‌غوره، انگور، آبمیوه، کشمش، سرکه، مربای انگور و شیره از سوغاتی‌های مهم خرم‌دره به شمار می‌رود، متذکر شد: همه این محصولات از ۲۷۰۰ هکتار باغات خرم‌دره حاصل می‌شود.

محمدی با توضیح این مطلب که حدود ۲۵ درصد از انگور تولیدی شهرستان به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود، بیان کرد: ۵ درصد نیز به غوره و سرکه و شیره و مشتقاتی مانند آن و ۷۰ درصد به انواع کشمش تبدیل می‌شود.

رئیس جهادکشاورزی خرم‌دره با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی صنایع تبدیلی در خرم‌دره، ادامه داد: مرغوبیت انگور خرم‌دره، تنوع ارقام و دسترسی به شریان‌های مواصلاتی مهم کشور فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی انگور است

منبع: ایسنا

333387