جمهوری پاناما لایحه ای را برای قانونگذاری رمزارزها معرفی کرد

در شرایطی که بیت کوین (BTC) در السالوادور به صورت قانونی خرید می شود، کشور دیگری در آمریکای مرکزی در حال پیشرفت است تا بتواند آزادی استفاده از رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتر (ETH) را ایجاد کند.
تصویر جمهوری پاناما لایحه ای را برای قانونگذاری رمزارزها معرفی کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، در 6 سپتامبر(15 شهریور)، جمهوری پاناما لایحه ای را برای تنظیم رمزارزها معرفی کرد که هدف آن این بود که کشور را “با بلاکچین، دارایی های رمزارزی و اینترنت سازگار کند”.

گابریل سیلوا(Gabriel Silva)، نماینده کنگره طرفدار رمزارزی پاناما ، با اعلام این خبر در توییتر، تاکید کرد که ابتکار قانونی جدید پتانسیل ایجاد هزاران شغل، ایجاد منابع سرمایه گذاری جدید و همچنین شفافیت بیشتر دولت را دارد.

بر اساس سند پیش نویس لایحه ای که توسط سیلوا به اشتراک گذاشته شد، قانون جدید قصد دارد دارایی های رمزارزی مانند بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت جهانی جایگزین برای “هرگونه عملیات مدنی یا تجاری که توسط سیستم حقوقی جمهوری پاناما ممنوع نیست” به رسمیت بشناسد. نویسندگان این لایحه تأکید کردند که رمزارزها امکان پرداخت سریع و کم هزینه را فراهم می کنند که به آنها امکان می دهد یک معامله مالی را “صرف نظر از فاصله بین طرفین و حجم معامله” نهایی کنند.

بر خلاف دولت السالوادور، که مشاغل محلی را ملزم به پذیرش بیت کوین در ازای کالا یا خدمات در کنار دلار آمریکا کرده است، اسکناس جدید رمزارزی پاناما قصد اجباری شدن پذیرش بیت کوین را ندارد. شبکه تلویزیونی محلی Telemetro گزارش داد، در عوض، این قانون خواستار ایجاد آزادی استفاده از رمزارزها مانند بیت کوین و اتریوم در پاناما است.

سیلوا گفت که پیش نویس لایحه جدید با همکاری شهروندان پانامایی و تیمی چند رشته ای از جمله کارشناسان صنعت و فناوری تهیه شده است. وی خاطرنشان کرد: این قانون با در نظر گرفتن دستورالعمل های مهم ارائه شده توسط سازمان های بین المللی مانند گروه ویژه اقدام مالی ایجاد شد.

در بحبوحه تصمیم گیری السالوادور برای پذیرش بیت کوین به عنوان واحد پول رسمی، کشورهای بیشتری در آمریکای مرکزی به صنعت رمزارز روی آورده اند. در اواخر ماه اوت(اوایل شهریور)، شرکتی در هندوراس اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین کشور را نصب کرد و به کاربران امکان خرید بیت کوین و اتر با استفاده از ارز محلی فیات، لمپیرا( lempira) را داد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه سایت خبری پرسون نمی باشد.

منبع:cointelegraph

338122

مطالب مرتبط