قائم مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی یزد خبر داد؛

برگزاری پویش جشن های خانگی غدیر با جوایز متعدد در یزد

قائم مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی یزد با اشاره به اینکه احیای سنت های غدیر یکی از مهمترین اهداف ویژه برنامه های این ستاد محسوب می شود گفت: یکی از برنامه های مهمی که در این ایام درنظر گرفته شده پویش جشن های خانگی است.
تصویر برگزاری پویش جشن های خانگی غدیر با جوایز متعدد در یزد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، مصطفی زارع زاده در نشست خبری ستاد مبشران غدیر با اشاره به اینکه احیای سنت های غدیر یکی از مهمترین اهداف ویژه برنامه های این ستاد محسوب می شود گفت: یکی از برنامه های مهمی که در این ایام درنظر گرفته شده پویش جشن های خانگی است.

قائم مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی یزد افزود: در احادیث و روایات رسیده از کتب مختلف به ویژه نهج البلاغه و مفاتیح الجنان در باب آداب غدیر بر عیدی دادن، عطر زدن، پوشیدن لباس نو، اطعام دادن و ... تاکید شده که ما نیز بر توجه به این آداب تاکید داریم و به دلیل اینکه نمی‌توانیم به دلیل شرایط کرونا جشن های بزرگی برگزار کنیم از خانواده ها درخواست داریم نسبت به احیای آیین غدیر اهتمام لازم را داشته و با پرپایی جشن های خانگی، تهیه کیک، شیرینی و آذین بندی منازل خود، موجبات ایجاد نشاط و شادمانی در خانواده و تکریم این ایام را فراهم آورند.

وی تصریح کرد: خانواده های یزدی می‌توانند برنامه های خود را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته و از جوایز متعددی که برای این پویش در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

زارع زاده بر ضرورت ورود مردم به فضاسازی و آذین بندی محلات هم تاکید کرد و اظهار داشت: هرچند دستگاه های متولی به سهم خود در این امر کوشا خواهند بود اما تجربه نشان داده هر کجا مدیریت امور به عهده مردم بوده نتیجه بهتری حاصل شده است البته ما نیز بسته هابی برای آذین بندی محلات، منازل و مساجد در نظر گرفتیم که مردم و معتمدین محلات می توانند با مراجعه به سازمان آن ها را دریافت کنند

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

323872