عضو هیئت علمی دانشگاه و تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

لزوم رعایت ملاحظات اخلاقی و شئونات اسلامی توسط کاندیداهای ریاست جمهوری

افرادی که می‌خواهند در کشور ما مسئولیت بگیرند آن هم در حد رئیس‌جمهور که مقام دوم کشور است اگر ملاحظات اخلاقی را رعایت نکنند این رفتار آن‎ها در جامعه تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین ضروری است این مسئله را جدی بگیریم و اجازه ندهیم اخلاق در جامعه اسلامی کمرنگ شود و آثار بدی را بر جامعه بگذارد.
تصویر لزوم رعایت ملاحظات اخلاقی و شئونات اسلامی توسط کاندیداهای ریاست جمهوری

قربانعلی محبوبی عضو هیئت علمی دانشگاه و تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با سایت خبری پرسون، در خصوص رعایت ملاحظات اخلاقی در مناظرات عنوان کرد: رعایت ملاحظات اخلاقی در مناظرات انتخاباتی از این جهت حائز اهمیت است که ما یک جامعه اسلامی هستیم و با کشورهای غربی فرق داریم. در آنجا هدف اصلی توجیه می‌کند از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف استفاده کنند اما در نظام اسلامی اینگونه نیست چرا که سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست ماست.

محبوبی در ادامه تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند در کشور ما مسئولیت بگیرند آن هم در حد رئیس‌جمهور که مقام دوم کشور است اگر ملاحظات اخلاقی را رعایت نکنند این رفتار آن‎ها در جامعه تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین ضروری است این مسئله را جدی بگیریم و اجازه ندهیم اخلاق در جامعه اسلامی کمرنگ شود و آثار بدی را بر جامعه بگذارد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بخش اعظم جامعه ما جامعه خاکستری است، از این جهت مناظرات و صحبت‎های کاندیداها برای آن‌ها در انتخاب رئیس جمهور بسیار تأثیرگذار است. بنابراین اگر ما با بداخلاقی و عدم رعایت شئونات اسلامی در مناظرات کاری کنیم که انتخاب مردم، انتخاب اصلحی نباشد در تمام اقداماتی که رئیس‌جمهور در دولت انجام می‌دهد، شریک هستیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان گفت: نکته حائز اهمیت بحث عادی‌سازی قضیه است. نباید اجازه دهیم که در جامعه اسلامی بحث تهمت و افترا عادی سازی شود. جمهوری اسلامی ایران یک جامعه اسلامی است و ما باید بر اساس اخلاق اسلامی عمل و زندگی کنیم.

305837