کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون:

پشت پرده شعارهای غیرواقع‌بینانه نامزدهای انتخاباتی/ مردم به صداقت و برنامه درست رأی دهند نه شعار

شعار غیرواقع‌بینانه یعنی فریب. مردم می‌توانند با توجه به شعارهای هر کاندیدایی میزان صداقت او را بهتر بفهمند. مردم باید به صداقت و برنامه درست رأی دهند نه به هر شعاری ولو این‌که این شعار دهن پرکن باشد.
تصویر پشت پرده شعارهای غیرواقع‌بینانه نامزدهای انتخاباتی/ مردم به صداقت و برنامه درست رأی دهند نه شعار

اکبر اشرفی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص رفتارهای انتخاباتی غیرواقع بینانه و فریبنده کاندیداها عنوان کرد: شعارهای غیرواقع‌بینانه‌ای که یک نامزد انتخاباتی می‌دهد در حقیقت پشت پرده‌های ذهنی این نامزد را آشکار می‌کند. پشت پرده ذهنش این است که من می‌خواهم به هر روش ممکن به قدرت برسم ولو این‌که شما را فریب بدهم.

اشرفی افزود: شعار غیرواقع‌بینانه یعنی فریب. به عنوان مثال نامزدی که می‌گوید به هر فرد ایرانی ماهی یک میلیون تومان می‌دهم، آیا پشتوانه اقتصادی کشور را در نظر گرفته است؟ آیا منابع ارزی کشور قدرت پرداخت این پول را دارد؟ وقتی پشتوانه اقتصادی کشور برای این کار تأمین نیست، نشان می‌دهد که چنین شعاری، شعار فریبنده است.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند با توجه به شعارهای هر کاندیدایی میزان صداقت او را بهتر بفهمند. مردم باید به صداقت و برنامه درست رأی دهند نه به هر شعاری ولو این‌که این شعار دهن پرکن باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که انگیزه هر فرد از افراد ایرانی برای رأی دادن متفاوت است و همه به یک دلیل و انگیزه رأی نمی‌دهند، اظهار داشت: اگر مردم ایران می‌خواهند دقیق‌تر و بهتر رأی دهند باید دقت و بررسی کنند که برنامه کاندیدایی که قصد دارند به او رأی دهند چه میزان به منافع ملی کشور کمک می‌کند و چه میزان در پیشبرد شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور کمک کننده است و آیا برنامه‌های این کاندیدا عملی و شدنی است؟ اگر به فرد ضعیف رأی دهیم اول به خودمان و بعد به کشور ظلم کرده‌ایم.

اکبر اشرفی در پایان خاطر نشان کرد: نگاه ما به انتخابات باید نگاه ملی باشد، در این صورت می‌توانیم هم برنامه‌هایی را که کاندیدا برای پیشبرد کشور دارند، ببینیم و هم از انگیزه‌های سطحی و زودگذر فردی یا جناحی و ... که نمی‌توانند به پیشبرد منافع ملی کشور کمک کند، صرف نظر کنیم و فرد صالح را انتخاب نماییم.

305487

مطالب مرتبط