شهردار میبد در گفتگو با پرسون؛

ساخت و ساز غیر مجاز از چالش های شهرداری در سال ۹۹

شهردار میبد گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز ازچالش های ماست چرا که در برخی اوقات مجبور به تخریب آن ها می شویم و این موضوع برای ما بسیار دردناک است.
تصویر ساخت و ساز غیر مجاز از چالش های شهرداری در سال ۹۹

نقوی در گفتگو با خبرنگار پرسون، با اشاره به افتتاح امروز عمرانی، فرهنگی گردشگری بام شهر میبد گفت: امروز با حضور استاندار محترم و همزمان با نهاد ریاست جمهوری جهت افتتاح پروژه های شهرداری های کشور به صورت همزمان ۱۴پروژه شاخص در حوزه های فرهنگی، عمرانی، خدماتی، گردشگری بهسازی معابر، احداث میادین و زیباسازی شهرداری میبد افتتاح شد که این پروژه ها بالغ بر ۲۴۲ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

شهردارمیبد افزود: البته همزمان با میبد پروژه های شهرداری های یزد، اردکان و نیر هم به صورت ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که در شورای پنجم میبد انجام شد این بود که شهر به ۷منطقه تقسیم و هر عضو مسئول یک منطقه شده و نیازهای مناطق را نیازسنجی کرده و بر اساس درخواست شهروندان خدماتی را به مردم این مناطق ارائه دادیم.

نقوی با اشاره به بهسازی و آسفالت ۴۰۰هزار متر مربع از معابر شهر، ایجاد میدان شهید سلیمانی و کتاب شهر میبد توسط شهرداری اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ که دوره پنجم شورای شهر آغاز به کار کرد بودجه شهرداری ۲۷۰میلیارد ریال بود که این بودجه در سال آینده به ۸۵۰ میلیارد ریال رسیده و بودجه امسال هم در حالی که ۵۲ میلیارد تومان مصوب شده بود به واسطه عملکرد خوب شهرداری تاکنون ۹۰میلیارد تومان محقق شده که رشد ۱۶۵درصد را نشان می دهد

وی در خصوص پروژه بام میبد ابراز داشت: این پروژه یک پروژه محرک توسعه بوده که در مساحتی به متراژ ۱۰هکتار و با اعتبار ۶۵میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری در سه فاز طراحی شده است.

شهردار میبد پیرامون ایده این پروژه اظهار داشت: در اسفند سال گذشته با هدف ساماندهی بحث چهارشنبه سوری مراسم جشنی را با حضور خانواده ها در همین مکان برگزار کردیمکه این کار سبب شد تا ایده ساماندهی بام میبد به وجود بیاید سپس طرحی نوشته شد و زمستان سال گذشته عملیات اجرایی آن با حضور استاندار محترم آغاز گردید که امروز شاهد بهره برداری از این پروژه شامل نخستین سالن آمفی تئاتر و سینمای روباز استان با ظرفیت ۸۵۰ نفر، نخستین مسیر دوچرخه سواری و سلامت در شهرستان های میبد و اردکان، زمین بازی کودک، زمین چمن مصنوعی، والیبال، بسکتبال و تنیس آبنمای سی سبوح و گالری شهری و اولین مسیر پیاده رو با عنوان گذر نگاره ها هستیم که رنگ بندی ها بر اساس رنگ کاشی وسرامیک، سفال و زیلوی میبد طراحی شده است.

نقوی خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات ما این است که زمان احداث این پروژه از زمان کلنگ زنی تا افتتاح تنها ۹ماه به طول انجامیده است.

شهردار میبد با اشاره به فازهای بعدی این پروژه گفت: امروز شاهد افتتاح فاز اول یعنی پردیس فرهنگی تفریحی بودیم و فازهای دو و سوم در زمینی به مساحت ۱۰۰هکتار در زمینه توسعه فرهنگ و هنر زیلو و سفال و تاریخ و تمدن غنی شهر میبد با عنوان باغ هنر سفال و باغ هنر زیلو در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با حمایت های مسئولان استان این دو فاز هم اجرایی شود.

نقوی در ادامه با اشاره به احداث ساختمان ارگ شهرداری میبد ابراز داشت: این پروژه که بزرگترین ساختمان اداری شهرداری های استان به حساب می آید با حضور استاندار محترم کلنگ زنی شده و در حال تکمیل اسکلت بندی بوده و امیدواریم بتوانیم تا شهریور ۱۴۰۱ آن را به بهره برداری برسانیم.

مدیریت شهری میبد کرونا و ساخت و سازهای غیر مجاز را از چالش شهرداری در سال جاری دانست و گفت: کرونا سبب شد تا نتوانیم به اهداف مان دست یابیم البته ساخت و سازهای غیر مجاز نیز از دیگر چالش های ماست چرا که در برخی اوقات مجبور به تخریب آن ها می شویم و این موضوع برای ما بسیار دردناک است.

وی همدلی و هم افزایی بین شورا و شهرداری و تعاملات بسیار خوب با دستگاه های مختلف شهرستان را از فرصت های این نهاد در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

245925

مطالب مرتبط