شهردار میبد در گفتگو با پرسون؛

بانوان میبدی صاحب پارک اختصاصی می شوند/ مهمترین نقطه قوت و ضعف از زبان شهردار

شهردار میبد گفت: در زمینه گسترش فضاهای فرهنگی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که مهمترین آن احداث باغ سلامت بانوان با اعتبار اولیه 25میلیارد ریال است.
تصویر بانوان میبدی صاحب پارک اختصاصی می شوند/ مهمترین نقطه قوت و ضعف از زبان شهردار

شهردار میبد درگفتگو با خبرنگار پرسون در استان یزد، گفت: از بهمن 97 رویکرد جدیدی را در مدیریت شهری میبد شاهد بودیم گفت: البته این اتفاق با همراهی مجموعه مدیریت شهری در شورای شهر پنجم رقم خورده است.

علیرضا نقوی افزود: یکی از اتفاقات مهم جذب بالای 100درصدی جذب منابع بود که بدون فشار برمردم به وجود آمده و 100میلیارد تومان درآمد را نصیب شهرداری کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت رهنمودهای آیت الله اعرافی کارگشا بوده است خاطر نشان کرد: در دیدار اخیر با ایشان، ایت الله بر تحقق بودجه 500 میلیارد تومانی شهرداری تاکید داشتند که البته این اقدام شدنی است.

نقوی با اشاره به حرف و حدیث ها در خصوص فروش زمینی 15 هکتاری اظهار داشت: زمین مذکور با رعایت موارد قانونی و تحت نظارت دستگاه های متولی و با مصوبه شورای پنجم به قیمتی بالاتر از قیمت کارشناسی یعنی 24 میلیارد تومان فروخته شده که تمامی درامد حاصل از آن خرج عمران و آبادانی شهر شده است

وی پیرامون عملکرد شهرداری در حوزه عمران ابراز داشت: براساس قانون 60درصد منابع شهرداری ها به عمران و ۴۰درصد به امور جاری تعلق میگیرد که ما با یک صرفه جویی منطقی در هزینه های جاری 79درصد بودجه را به امور عمرانی اختصاص دادیم.

شهردار میبد از راه انداری کارخانه اسفالت میبد در آینده نزدیک خبر دادو گفت: با بخشی از درآمد فروش زمین کارخانه آسفالت میبد را خریداری کردیم تا از این به بعد مجبور نباشیم آسفالت را از یزد وارد کنیم.

وی از مجموعه گردشگری بام میبد به عنوان یک پروژه محرک توسعه یاد کرد و اظهار داشت: به زودی یکی از بزرگترین شهر بازی های استان با سرمایه ای بالغ بر 12میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در میبد احداث خواهد شد.

نقوی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهرداری میبد در کنار فعالیت های عمرانی از برنامه های فرهنگی نیز غافل نشده است ابراز داشت: با مصوبه شورای پنجم تسهیلاتی را به زوج های جوان پرداخت کردیم ضمنواینکه همزمان با یزد کلیک حقوق کودک را در شهر راه اندازی نمودیم البته در زمینه گسترش فضاهای فرهنگی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که مهمترین آن احداث باغ سلامت بانوان با اعتبار اولیه 25میلیارد ریال است.

شهردار میبد مهمترین نقطه فوت خود را عملکرد قانونمندانه شهرداری برشمرد و گفت: در این مدت با ضوابط قانونی و به طور کاملا شفاف عمل کردیم و در حالی که در گذشته شهرداری به صورت خلاف تغییر کاربردی می داد که هنوز هم تبعات آن گریبانگیر شهر است ما به صورت کاملا قانونی این کار را انجام دادیم.

نقوی افزود: در این دوره 995پرونده را در کمیسیون ماده ۵ استان به جریان انداختیم که توانستیم تغییر کابری هایی را به صورت قانونی از شواری عالی معماری و شهرسازی بگیریم که ۲۴۶۳۶۱متر مربع تغییر کاربری مسکونی، ۸۹هزار متر مربع تغییر کاربری تجاری و خدماتی، ۴۵۰۰تغییر کاربری فرهنگی مذهبی، 90هزار متر مربع تغییر کاربری اداری و ۲۱هزار متر مربع تغییر کاربری آموزشی برای توسعه مدارس بوده است

وی در پایان مهمترین نقطه ضعف و ناکامی دوران تصدی خود بر کرسی شهرداری میبد را عدم اخذ مصوبه نخستین برنامه 5ساله توسعه شهر میبد دانست و گفت: متاسفانه علی رغم اینکه سه دفعه لایحه این برنامه را به صحن شورا بردم نتوانستم مصوبه آن را بگیریم.

انتهای پیام/

330459