مدیرکل هواشناسی کردستان درگفتگو با پرسون:

یخبندان در کردستان حاکم می شود/ ورود گرد و غبار از کشور عراق به استان

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: پدیده دیگری که از امروز تا شنبه جو منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد، ورود گرد و غبار از کشور عراق به داخل مرزهای کشور و کردستان می باشد که این امر باعث افت کیفی وضعیت آب و هوایی می گردد.

کردستان ـ رحیم صدیقی؛ مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون اظهار داشت: سامانه بارشی از روز سه شنبه هفته جاری از مرزهای غربی وارد استان کردستان شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: این سامانه با توجه به پتانسیل بارشی که به همراه خود داشت، توانست بارش های مناسب برف و باران در سطح این استان را به دنبال داشته باشد.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: این سامانه بارشی علاوه بر اینکه نزولات جوی قابل توجهی با خود به همراه داشت، باعث برودت دمای هوای در سطح کردستان تا 8 درجه منفی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی کردستان با تاکید بر اینکه سامانه بارشی مذکور عصر یکشنبه هفته آینده از این استان خارج می شود، عنوان داشت: بیشترین برودت هوا در مناطق شرقی و شمالی استان کردستان روی خواهد داد.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر یخبندان شبانگاهی و صبحگاهی در سطح استان کردستان، افزود: براساس نقشه های هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی از فردا جمعه در سطح استان کردستان کاهش محسوسی خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: این سامانه دوباره از شنبه هفته آینده تقویت می شود و تا روز یکشنبه باعث بارش برف، باران و کولاک در سطح استان کردستان به ویژه مناطق شمالی می گردد.

وی تصریح کرد: این بارش‌ها در شهرهای بانه، مریوان، سروآباد، سقز و غرب دیواندره چشمگیرتر از سایر نقاط استان کردستان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان خاطرنشان کرد: پدیده دیگری که از امروز تا شنبه جو منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد، ورود گرد و غبار از کشور عراق به داخل مرزهای کشور و کردستان می باشد که این امر باعث افت کیفی وضعیت آب و هوایی می گردد.

شفیعی ـ استان کردستان

233541