مدیرکل هواشناسی کردستان خبر داد:

ورود سامانه بارشی به کردستان/ کاهش محسوس دمای هوا در سطح استان

مدیرکل هواشناسی کردستان از ورود دو موجود بارشی در روزهای آینده از مرزهای غربی به این استان خبر داد.

کردستان ـ رحیم صدیقی؛ مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار پرسون گفت: موجی ناپایدار از اواخر وقت امروز آسمان استان کردستان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: این موج باعث باران و برف در سطح استان می گردد با این تفاوت که در مناطق سردسیر بارشها به صورت برف و کولاک می باشد.

صدیقی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: شدت این بارشها از عصر فردا پنجشنبه کاهش پیدا می کند ولی دوباره شاهد اوج گیری این موج بارشی از روز جمعه تا اوایل هفته آینده خواهیم بود.


بیشتر بخوانید؛

بارش باران در استان های آذربایجان شرقی، کردستان و ایلام

ترافیک نیمه سنگین در ۳ محور مواصلاتی کشور/بارش برف در ۳ استان


مدیرکل هواشناسی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنابراین براساس نقش ها و داده های هواشناسی، این سامانه ناپایدار از امشب تا عصر فردا پنجشنبه باعث مه صبحگاهی، وزش باد، بارش برف و باران و... در کردستان می گردد.

وی در ادامه داد: بعد از 24 ساعت پایداری وضعیت جوی دوباره شدت بارش ها از روز جمعه در سطح استان کردستان شروع می شود که عمدتا این موج با بارش برف همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: این سامانه های بارشی باعث کاهش دمای هوا به ویژه در شب می شود لذا این وضعیت باعث لغزندگی سطح جاده های استان کردستان می گردد.

شفیعی ـ استان کردستان

224541