مدیرکل هواشناسی کردستان در گفتگو با پرسون:

بارش 158 میلیمتری در کردستان/ رشد23 درصدی بارشهای استان نسبت به سال گذشته

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: امسال متوسط بارش باران و برف در سطح استان کردستان 158 میلی متر بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 23 درصدی را نشان می دهد.

کردستان ـ رحیم صدیقی، مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: خوشبختانه در سال آبی امسال شاهد بارش های بسیاری خوبی در سطح استان کردستان بوده ایم که امیدواریم این بارشها تداوم داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: براساس آخرین آمارها میانگین بارندگی در استان کردستان طی سال آبی جاری از اول مهرماه تا سی ام آذرماه 11 درصد نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت، و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: امسال متوسط بارش باران و برف در سطح استان کردستان 158 میلی متر بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 23 درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: و این میزان بارش در سالجاری نسبت به دوره بلندمدت، رشد 11 درصدی را نشان می دهد.


بیشتر بخوانید

کندی تردد در جاده های کردستان/ تداوم بارش برف در استان

ورود سامانه بارشی به کردستان/ کاهش محسوس دمای هوا در سطح استان


این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: آمارهای موجود در اداره کل هواشناسی استان کردستان نشان می دهد که بیشترین بارشها در شهرستان مریوان با 266 میلیمتر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: از سوی دیگر کمترین میزان بارش در سال آبی جدید با 122 میلیمتر متعلق به شهرستان قروه می باشد.

صدیقی با اشاره به اینکه دمای هوای در این روزها نسبت به سال گذشته 7 دهم درصد کاهش را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: امسال متوسط دمای کردستان 3.1 درجه سانتی گراد گزارش شده است که این مقدار نسبت به دوره مشابه بلند مدت در حد نرمال می باشد.

شفیعی ـ استان کردستان

226277