به همت اداره بهزیستی بانه انجام شد؛

بهره برداری از مرکزی نگهداری بیماران روانی «ژین» در بانه

به همت اداره بهزیستی بانه اولین مرکز نگهداری بیماران روانی این شهرستان در شهر «آرمرده» افتتاح و به بهرداری رسید.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، لقمان صیدی، رییس بهزیستی شهرستان بانه با تایید این خبر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شهرستان طبیعتا با توجه به جمعیت بالای خود به چنین مرکزی نیاز داشت.

رییس بهزیستی شهرستان بانه گفت: بنابراین با حمایت مسئولان محلی و استانی امروز اولین مرکز نگهداری بیماران روانی در شهر «آرمرده» تحت عنوان «ژین» رسما افتتاح گردید.

صیدی ظرفیت این مرکز را 50 بیمار عنوان کرد و افزود: طبق آخرین آمارهای موجود در حال حاضر 60 بیمار روحی و روانی در سطح شهرستان بانه وجود دارد.

رییس بهزیستی شهرستان بانه تاکید کرد: از این تعداد بیمار روانی، 30 نفر از آنها نیاز مبرم به نگهداری در مراکز ویژه بیماران روانی دارند و بی شک این مرکز می تواند این نیاز را مرتفع کند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز به صورت شبانه روزی فعالیت می کند، اظهار داشت: همچنین راه اندازی این مرکز برای 10 نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل کرده است.

رییس بهزیستی شهرستان بانه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر یک روانپزشک به صورت هفتگی بیماران این مرکز را معاینه می کند و همچنین به صورت همیشگی یک پزشک، یک پرستار، یک روان شناس و یک مددکار در این مرکز حضور دارند.

مرکز نگهداری بیماران روانی «ژین» شهرستان بانه در مساحتی بالغ بر823 متر مربع احداث شده است.

شفیعی ـ استان کردستان

231606