فرماندار شهرستان بانه مطرح کرد:

60 درصد از ساخت و سازهای شهر بانه غیرقانونی است/ اراضی طبیعی زیر تیغ زمین خواران شهرستان

فرماندار شهرستان بانه گفت: در سال 98 بیش از پانصد مورد ساخت و ساز غیرمجاز و غیرقانونی در شهر بانه انجام گرفت درحالی که سال گذشته شهرداری بانه تنها برای 260 مورد پروانه ساخت صادر کرده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، اسماعیل رستم پور؛ فرماندار شهرستان بانه امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس آخرین آمارها بیش از 60 درصد از ساخت و سازها در شهر بانه غیرمجاز است.

فرماندار شهرستان بانه گفت: تنها در سال 98 بیش از پانصد مورد ساخت و ساز غیرمجاز و غیرقانونی در شهر بانه انجام گرفت درحالی که سال گذشته شهرداری بانه تنها برای 260 مورد پروانه ساخت صادر کرده است.

رستم پور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: لذا با توجه به اعداد و ارقام می توان گفت که تنها 40 درصد از ساخت و سازها در شهر بانه قانونی است.

فرماندار شهرستان بانه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: متاسفانه بیشتر این ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر بانه در مجاور عرصه های طبیعی، کشاوری و حریم بستر رودخانه ها انجام شده است.

این مقام مسئول در ادامه تشریح کرد: قانون چهارچوبی را برای ساخت وسازها مشخص کرده که باید با جدیت این موضوع پیگیری شود که با تلاش دستگاه‌های متولی تاکنون ۲۵ درصد موفقیت در زمینه کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز حاصل شده است.

وی عامل این قانون گریزی و تعرض به اراضی طبیعی و کشاورزی را گرانی افسارگسیخته زمین و ملک در سالهای اخیر عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت و کمبود زمین در شهرستان بانه باعث شده که سود جویان به اراضی ملی و کاربری های مغایر طمع بیشتر داشته باشند.

فرماندار بانه با اشاره به اینکه در بخش ساخت و ساز تخلفات گوناگونی در این شهرستان دیده می شود، افزود: در برخی از موارد برای یک ساختمان ۲ نقشه یکی برای صدور پروانه و یک نقشه هم برای احداث ساختمان تعریف شده و در برخی موارد افرادی به زمین همسایه خود تعرض کردند.

شفیعی ـ استان کردستان

229534