استاندار کردستان خبر داد:

واگذاری ۵۸۸ واحد مسکن مهر در کردستان/ روند تحویل مسکن مهر در استان طولانی است

استاندار کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی اداره کل راه و شهرسازی، مقرر شده تا دهه فجر ۵۸۸ واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شود که امیدواریم این تعداد به یک هزار واحد تا پایان سال برسد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان، عصر امروز در سومین جلسه شورای مسکن این استان اظهار داشت: ساخت و تحویل مسکن مهر در استان بیش از حد طولانی شده و انتظار داریم دستگاه‌های مختلف برای اجرای سریع این پروژه‌ها همکاری کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه تحویل این واحدها عبادتی بزرگ محسوب می‌شود، اضافه کرد: بسیاری از متقاضیان واحدهای مسکن مهر از اقشار ضعیف جامعه هستند، بنابراین دستگاه‌های خدمات رسان منتظر دریافت پول نباشند و کار خود را انجام دهند، چراکه دولت هزینه آنها را پرداخت خواهد کرد.

وی به طرح اقدام ملی نیز اشاره داشت و گفت: علت عدم اجرای این طرح به دلیل کمبود زمین قابل قبول نیست و نباید بخاطر عدم تامین زمین، این پروژه مهم معطل بماند و حاکمیت زیر سوال برود.


بیشتر بخوانید؛

بلاتکلیفی مسکن مهر در فیروزان و گیان نهاوند

طرح مسکن مهر 75 معلول یزدی را صاحب خانه کرد/ فوت سه معلول در یزد بر اثر کرونا


مرادنیا بر لزوم فروش اموال و املاک مازاد بر نیاز توسط دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و یادآور شد: اگر دستگاهی از این کار امتناع کند، استاندار با اختیار خود می‌تواند اموال مازاد بر نیاز آن دستگاه را به فروش برساند و این کار را حتما انجام خواهم کرد.

وی به اهمیت بلوار ۲۴ متری میدان قبا بهاران و اتصال آن به کمربندی آبیدر اشاره کرد و گفت: شهرداری باید برای پایان این پروژه به اداره کد راه و شهرسازی کمک کند، ضمن اینکه با بهره‌برداری این پروژه بخشی از مشکلات ترافیکی شهری و ساکنان شهرک بهاران رفع خواهد شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه این اداره کل راه و شهرسازی تعهد کرده این پروژه را اجرا کند درحالیکه وظیفه این دستگاه نیست، افزود: تکمیل و اجرای پروژه کمربندی حسن آباد باید تعیین تکلیف و قطعه باقی مانده انجام شود.

شفیعی ـ استان کردستان

226476