مدیرکل هواشناسی استان کردستان خبر داد:

ورود سامانه جدید بارشی از مرزهای غربی کردستان

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: از اواخر هفته جاری شاهد ورود دوباره یک سامانه جدید بارشی از مرزهای غربی به استان کردستان هستیم.

کردستان ـ رحیم صدیقی، مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با پرسون اظهار داشت: سامانه بارشی که از هفته گذشته در سطح استان فعال بوده کماکان آسمان کردستان را تحت تاثیر خود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: شدت این بارش ها از فردا کاهش پیدا می کند ولی از اواخر هفته جاری دوباره شاهد ورود یک سامانه جدید بارشی از مرزهای غربی به استان کردستان هستیم.

صدیقی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بیشترین تاثیر سامانه بارشی جدید بر روی مناطق جنوبی استان کردستان همانند شهرستان های کامیاران، سنندج، قروه و.... می باشد.


بیشتر بخوانید؛

بارش ۳۰ سانتی‌متری برف در گردنه‌های شهرستان کوهرنگ/ مسدود شدن راه ارتباطی ۲۲ روستا

قطع راه ارتباطی 160 روستا در کردستان/ تداوم بارش ها در کردستان تا دوشنبه هفته آینده


مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: همچنین این بارش ها باعث آبگرفتگی در معابر عمومی و وقوع سیل در رودخانه های فصلی کردستان می گردد.

صدیقی با اشاره به اینکه بارش در گردنه های سردسیر و شمالی کردستان به صورت برف خواهد بود، عنوان داشت: کولاک و ریزش بهمن از پدیده های این سامانه جدید در کردستان می باشد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: همچنین این بارش ها و سرمای شبانه باعث کاهش 4 تا 6 درجه ای دما در اواسط هفته جاری در سطح استان کردستان می گردد.

عباسعلی ـ استان کردستان

222186