رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

بازارچه «تاناکورا» تعطیل شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بازارچه تاناکورای شهر سنندج به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

کردستان ـ فرزین رضاعی؛ در گفت وگو با پرسون اظهار داشت: متاسفانه علیرغم هشدارها و تذکرات متعدد به کسبه بازارچه تاناکورای سنندج، بازهم شاهد فعالیت اصناف این بازارچه بودیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: همچنین کسبه این بازار علیرغم اینکه فعالیت خود را ادامه می دانند در بحث رعایت موارد بهداشتی کوتاهی های بسیاری داشته اند که تصمیم بر تعطیلی این مکان تا پایان محدودیت ها اتخاذ شده است.

این مقام درمانی با اشاره به اینکه تمام صنوف به صورت منظم تحت نظارت های بهداشتی قرار دارند، عنوان داشت: تیم های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت سنندج به صورت مدام بازار و سطح جامعه را رصد می کنند و در طول این مدت با برخی از متخلفان برخودهایی صورت گرفته است.

رضاعی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در بازرسی هایی که از ابتدای اعمال محدودیت ها آغاز شده است 8 مکان به علت عدول از پروتکل های بهداشتی اخطار 24 ساعته دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بحث محدودیت ها با سامانه 190 تماس حاصل فرمایند و به وسیله همین گزارش های مردمی در این مدت بیش از 800 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده است.

رضاعی در پایان سخنان خود افزود: همچنین در این مدت ۳۶ مورد نمونه برداری آب شرب شهری و روستایی جهت تایید سلامت آب آشامیدنی شهروندان و تعداد ۷۸ مورد تست کلر سنجی به انجام رسیده است.

آیین مهر ـ استان کردستان

222016