مدیرکل بهزیستی استان کردستان:

برای ساماندهی و درمان معتادان سنندج، مرکزی جامع احداث می شود

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: به زودی برای ساماندهی و درمان معتادان در شهر سنندج، یک مرکز بزرگ و جامع احداث می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، سیدصباح قریشی مدیرکل بهزیستی استان کردستان، امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به زودی برای ساماندهی و درمان معتادان در شهر سنندج یک مرکز بزرگ و جامع احداث می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: کارهای اصلی ساخت این مرکز به اتمام رسیده است و تا ماه آینده کار خود را رسما آغاز خواهد نمود.

قریشی با اشاره به اینکه تمام پروتکل های درمانی برای معتادان در این مرکز اندیشیده شده است، بیان کرد: پذیرش معتادان در این مرکز شامل ۲ دوره می شود که بخش اول آن که 15 روز است، مربوط به سم زدایی خواهد شد و سه ماه و نیم تا چهار ماه بعد از آن نیز اقامت افراد معتاد در این مکان برای بهبودی کامل است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود عنوان داشت: همچنین تلاش کرده ایم که در این مرکز بخشی برای فراگیری مهارت هایی فنی وجود داشته باشد تا افراد این مرکز بتوانند مهارت لازم را بعد از به دست آوردن سلامتی برای یافتن شغل مناسبت در جامعه پیدا کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: این دوره های مهارت آموزی شامل معرق‌کاری، منبت‌کاری و برق و... می باشد که کار آموزش را مرکز فنی و حرفه ای کردستان برعهده خواهد داشت.

قریشی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برای اطمینان بیشتر از سلامتی روحی و جسمی معتادان، آنان تا 4 ماه بعد از مرخص شدن از این مرکز باید به مدت چندین هفته به صورت منظم در کلاس های روان شناسی و... شرکت کنند.

221834