رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد:

توزیع کیت تشخیص سریع کرونا در مراکز بهداشتی کردستان/ وضعیت سنندج و قروه کماکان قرمز است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از توزیع کیت تست تشخیص سریع کرونا در مراکز بهداشتی این استان خبر داد.

کردستان ـ فرزین رضاعی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تایید این خبر به پرسون گفت: از کیت های جدید تشخیص ویروس کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت استفاده می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه سخنان خود به اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و بیان داشت: 32 تیم در قالب طرح شهید سلیمانی در شهرستان های پرجمعیت استان کردستان در حال انجام غربالگری هستند.

این مقام درمانی بیان کرد: تلاش همه ما این است که در سریعترین زمان ممکن بیماران کرونایی را قبل از اینکه بیماری آنها حادتر شود، شناسایی شوند.

رضاعی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همچنین اجرای درست این طرح از افزایش بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان ها جلوگیری می کند.


بیشتر بخوانید:

تعداد بیماران قطعی کرونا در ایران از مرز یک میلیون نفر گذشت

رعایت 97 درصدی پروتکل ها توسط شهروندان استان البرز


رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از شهروندان درخواست می کنیم که در صورت داشتن علائم اولیه کرونا حتما درمان را شروع کنند تا حال آنها رو به وخامت نرود که در این صورت کار کادر درمان بسیار مشکل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دو شهر سنندج و قروه هنوز در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: بی شک اگر مردم این دو شهرستان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی دقت نظر بیشتری داشته باشند در هفته های آینده شاهد خروج از وضعیت قرمز در این دو شهر خواهیم بود.

رضاعی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه آمار ابتلا و مرگ و میر به کرونا در سطح کشور و استان کردستان سیر نزولی دارد، ولی اگر محدودیت ها و رعایت پروتکل ها را کنار بگذاریم بی شک دوباره با بحران کرونا مواجه خواهیم شد./انتهای پیام

آیین مهر ـ استان کردستان

222848