موفقیت

اعتماد به نفس پایین اعضای تیم، آن‌ها را از بهره گیری مطلوب از پتانسیل هایشان محروم خواهد کرد. به همین دلیل هم هست که تقویت اعتماد به نفس در میان کارکنان و اعضای تیم‌های کاری از اهمیت بسزایی برخوردار است، به ویژه زمانی که تیم‌های کاری و شرکت‌ها در حال رقابت سخت و نزدیک با هم هستند.
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که «سن» واقعی مغز شما چقدر است؟ احتمالاً شنیده‌اید که می‌گویند مغز، سلول‌ها (نورون‌های) خود را با سرعت سرگیجه‌آوری از دست می‌دهد، به‌ویژه در سال‌های آخر عمر. شکی نیست که شما هم دوست دارید آنچه را که دارید تا جای ممکن از دست ندهید.
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که وقتی در یک جمع بزرگ‌تری از دوستان یا همکارانتان قرار می‌گیرید، احساس می‌کنید معذبید و راحت نیستید، باید بدانید برای حل آن راهکار‌های خوبی وجود دارد.
بهترین تکه زمانی برای کار کردن ۲۵ دقیقه است که برابر است با مدت زمان لازم برای درست کردن سس پومودورو که یک سس گوجه فرنگی سنتی ایتالیایی است. فرد پس از ۲۵ دقیقه کار باید برای مدت کوتاهی برای مثال، ۳ تا ۵ دقیقه استراحت کند. در این فن هر بازه زمانی ۲۵ دقیقه‌ای یک پومودورو نامیده می‌شود و پس از هر چهار پومودورو یک استراحت طولانی‌تر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای وجود دارد.
تحقیقات نشان می‏‏‌دهد که شرکت‌ها پیش از تلاش برای حل مسائل، کمترین کوشش را به بررسی و درک آنها اختصاص می‏‏‌دهند و تیم‏‏‌ها با ورود فوری به فرآیند حل مساله، توانایی طراحی راه‏‏‌حل‏‏‌های نوآورانه را از خود می‏‏‌گیرند. نویسندگان این نوشتار پیشنهاد می‏‏‌کنند شرکت‌ها پیش از حل مساله، زمان مناسبی را به چارچوب‏‏‌بندی مساله اختصاص دهند که فرآیندی برای درک و تعریف مساله است.
محققان دست به پژوهشی بر روی هزاران جوان درباره ی ارتباط میان هوش و عادت های خواب زدند. این پژوهش نشان داد اغلب افراد باهوش ترجیح می دادند هم در روزهای آخر هفته و طی هفته، تا دیر وقت بیدار بمانند.
«خرده عادت» راهی مطمئن برای رسیدن به هدف‌های کوچک و بزرگ است و به تقویت و پایدار کردن رفتار‌های مثبت و توسعه مهارت‌ها کمک می‌کند. استفاده از این راهکار طلایی برای نسل نوجوان و جوان در ایجاد انگیزه برای داشتن آینده‌ای روشن و پربار غیرقابل‌انکار است. «نسرین امامی» کارشناس تکنولوژی آموزشی و مشاوره تحصیلی و خانوادگی درباره این کلید طلایی می‌گوید.
هوش جز آن دسته از سازه‌های روانشناختی است که تعاریف مختلف و گا‌ها ضد و نقیضی داشته است. اخیرا پژوهشی منتشر شده که بر اساس تعریف خود از هوش نشان می‌دهد افراد باهوش بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات روانی هستند و علت احتمالی آن را واکنش‌پذیری بیش از حد نسبت به محیط اطراف تبیین کرده‌اند.
همه ما آرزوی موفقیت در شغل، ثبات مالی، روابط رضایت‌بخش و سلامت روانی خود را داریم. با این حال، پیشرفت در این حوزه‌ها اغلب علیرغم تلاش و انگیزه زیاد، کند یا متوقف به نظر می‌رسد. چیزی که نادیده گرفته می‌شود، ایجاد چند عادت کلیدی روزانه ضروری است که برای پیشرفت حیاتی هستند.
شاید اینطور به نظر برسد که صرفاً افراد انرژی منفی به اصطلاح «سمی» هستند، اما همیشه اینگونه نیست. همه ی ما احتمالاً یکی از آن «دوست» هایی داشته ایم که همیشه برایمان آرزوهای خوب می کند، اما به محض اینکه موفقیتی کسب می کنیم خلقش تنگ می شود. یا آن هایی که طوری رفتار می کنند که انگار همه چیز را می دانند.
نیروی کار ایرانی برای کار در خارج، یا باید از طریق کاریابی‌های مجاز و با هزینه پایین برای اعزام به خارج و اشتغال در شغل مورد نظر اقدام کند یا به اشخاص و کاریابی‌های غیرمجاز متوسل شود تا از مسیری پرهزینه و غیرقانونی شاید به شغلی ولو غیرمرتبط برسد. متولیان امر نسبت به دومی هشدار می‌دهند.
موفقیت از طریق علم نیازمند صبر، پشتکار و گاهی اوقات، شانس است، اما با پیگیری مداوم و استفاده هوشمندانه از منابع، شما می‌توانید از طریق علم به ثروت و موفقیت دست یابید.
بعضی آدم‌ها به اصطلاح عامیانه لاف گزاف می‌زنند و با سروصدای الکی می‌خواهند نشان دهند که اعتماد به نفس دارند، درحالیکه در اعماق وجودشان با کمبود شدید عزت نفس دست و پنجه نرم می‌کنند.
بزرگ شدن با محدودیت‌های مالی چالش‌های خود را دارد. با این حال، در این مشکلات مزایایی نهفته است که شخصیت فرد را به شکلی منحصر به فرد و قدرتمند شکل می‌دهد.
همه می‌خواهند موفق باشند، اما فکر کردن به کار بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر می‌تواند دلسردکننده باشد. ما اغلب موفقیت را با سخت‌کوشی یکی می‌دانیم. در حالی که این فرضیه اشتباه نیست، اما لزوماً افراد موفق بیش از حد کار نمی‌کنند.
پرورش اقدامات مثبت کوچک روزانه در پنج رکن آمادگی جسمانی، تقویت خود، ارتباطات حمایتی، مدیریت زمان و پول، و ایجاد انعطاف پذیری، با گذشت زمان و در درازمدت نتیجه خود را نشان می‌دهد. به تدریج این عادت‌های موفقیت را نهادینه می‌کنیم و نتایج مثبت آن را خواهیم دید.