انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

شهر رییس جمهور پرور؛ همچنان سوگلی دولت و کابینه

غرق اجباری سه روستا به بهانه حیات همسایه!

در حالی که اخبار مربوط به انتقال آب دریای خزر به شهر رییس جمهورپرور سمنان از دوسال گذشته سر زبان ها بود که حالا منابع محلی مازندران خبر از غرق اجباری سه روستا به بهانه حیات این استان می دهند.
واکنش زنگنه به تحریم‌های جدید آمریکا

جنگ روانی ترامپ با تحریم کهنه سرباز صنعت نفت ایران

تحریم بیژن زنگنه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اذعان دولت این کشور بر اینکه گزینه چندان دیگری برای اعمال تحریم جدید علیه ایران ندارد، ‌ بیش از آنکه تحریم عملی به شمار آید شبیه جنگ روانی است که ترامپ از ترس شکست به راه انداخته است.

بانک جهانی اعلام کرد قیمت نفت بیش از همه چیز از بحران کرونا ضربه خورده است. این بانک قیمت نفت در سال آینده میلادی را به طور متوسط 44 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛

تهرانی ها منتظر تخفیف صد درصدی باشند!

از ابتدای آبان ماه طرح برق امید اجرایی خواهد شد که بر اساس آن مشترکان برق پایتخت که الگوی مصرف برق را رعایت کنند، علاوه بر تخفیف در بهای برق مصرفی، در صورت کاهش مصرف به رقمی کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم سال شامل خرداد، تیر، مرداد و شهریور و کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در سایر ایام سال، از تخفیف صد درصدی در قبض برق خود بهره مند خواهند شد.

با نزدیک شدن به زمان واریز سهمیه بنزین در آبان ماه، شایعاتی مبنی بر کاهش ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت در شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسد، موضوعی که البته از سوی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تکذیب می‌شود.


اگرمشترکان پرمصرف برق با شروع اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ همچنان پرمصرف باقی بمانند، علاوه بر افزایش ۱۶ درصدی تعرفه برق پرمصرف‌ها در سال آینده، مشمول افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق مازاد بر آن هم خواهند شد.
پژمان‌فر در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه مطرح کرد؛

دولت عمداً به دنبال انحراف پرونده «خصوصی سازی» و «پوری حسینی» است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نسبت به تلاش‌ها برای به بن‌بست کشاندن رسیدگی به تخلفات سازمان خصوصی سازی و رهایی پوری‌حسینی از اجرای عدالت هشدار داد.
یک کارشناس نفت و انرژی گفت: وابسته بودن اقتصاد ایران به نفت یک آفت و آسیب بزرگی است که فقط مربوط به این دوران نیست بلکه در طول 100 سال گذشته این وابستگی وجود داشته و اقتصاد و مردم ایران بارها در طول یک قرن گذشته، مجبور شده اند هزینه این وابستگی را بپردازند.
سخنگوی مجمع نفت و گاز نروژ اعلام کرد اعتصابی که حدود 8 درصد از تولید نفت و گاز این کشور را متوقف کرده بود، پس از گفتگوهای موفقیت آمیز با میانجی‌گری دولت پایان می‌یابد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به طرح کمیسیون متبوع خود پیرو عادلانه تر کردن نظام توزیع سوخت برای خوردوها،گفت: در این طرح خانواری که خودرو ندارد از مابه التفاوت قیمت یارانه‌ای و آزاد بنزین برخوردار خواهد شد و این مابه التفاوت به کارت یارانه سرپرست خانوار برای تهیه سبد کالا واریز خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: هیچ طرحی برای تغییر در قیمت‌های یارانه‌ای و آزاد بنزین در دستور کار مجلس نیست.

پس از آنکه دونالد ترامپ امیدها نسبت به چهارمین بسته محرک مالی دولت آمریکا را از بین برد و در حالی که میزان ذخایر نفت خام امریکا رشدی بیش از حد انتظار داشته است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

هفته گذشته به دنبال مثبت شدن تست ابتلای ترامپ ، بازارهای مالی بهم ریخت و بزرگترین سقوط قیمت هفتگی از ژوئن را برای نفت رقم زد. اما امروز سه شنبه، مرخص شدن ترامپ از بیمارستان باعث صعود قیمت نفت شده است.
وزیر نیرو از برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت برق هسته‌ای ایران از ۱۰۰۰ مگاوات به ۳۰۰۰ مگاوات خبر داد و گفت: احداث دو واحد ۱۰۰۰ مگاواتی دیگر از سوی همکاران انرژی اتمی برنامه ریزی شده و در حال کار است .

پاداش حمایت های نماینده از زنگنه پرداخت شد

۷ ترفیع درجه در ۷ روز متوالی نتیجه خوش خدمتی!

در حالی که کارکنان وزارت نفت برای هر یک درجه ترفیع باید سال‌ها منتظر بمانند بهروز نعمتی نماینده سابق مجلس که به لطف حمایت‌هایش از بیژن زنگنه در سال ۱۳۹۵ در ۴۸ سالگی به استخدام وزارت نفت درآمد، طی ۷ روز ۷ مرتبه ترفیع درجه پیدا کرده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون باید گزارشی از نحوه هزینه کرد ۷ هزار میلیارد تومان حاصل از عرضه اولیه سهام شستا در بورس ارائه کند، می‌گوید علیرغم اینکه این وزارتخانه از سامانه شفافیت رونمایی کرده اما حقوق و دریافتی مدیران آن همچنان مبهم است.