انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی بلندپایه امروز (سه شنبه) وارد عراق شد، اعلام کرد که بعد از شش سال وقفه، کمیسیون عالی مشترک همکاری اقتصادی و تجاری بین ایران و عراق در هفته‌های آینده در تهران فعال می‌شود.
رئیس کمیسیون محیط زیست اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با پرسون؛

عقب ماندگی در تولید انرژی های تجدید پذیر /عزم ملی برای توسعه وجود ندارد

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران گفت:« در حالی که طبق برنامه ریزی انجام شده قرار بود تا سال 1404 میزان تولید و مصرف انرژی تجدید پذیر را در کشور به 7 درصد برسانیم، به اعتقاد بنده در شرایط فعلی برای کشور امکان پذیر نخواهد بود و ما از برنامه ریزی بسیار عقب افتاده ایم.»
یادداشت/ افزایش نیاز روز افزون به انرژی، ذخایر محدود انرژی فسیلی و ضرورت حفاظت از محیط زیست،از جمله مسائلی است که نگرانی‌های زیادی را در سطح بین‌المللی ایجاد کرده است و اکثر کشورهای جهان را به یافتن راهکارهای مناسب نظیر ارتقاء کارائی انرژی و بهره‌گیری از منابع تجدیدپذیر انرژی، با اهداف توسعه پایدار، تامین منافع اقتصادی، ارتقاء امنیت انرژی و کاهش آسیب‌هابه محیطزیست داشته است.
معاون بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان شرقی:

مصرف گاز در استان ۶ درصد افزایش داشته است

معاون بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان شرقی با عنوان اینکه مصرف گاز در آذربایجان شرقی، 6 درصد افزایش داشته است افزود: صرف گاز در طول سه روز گذشته، روزانه به ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب رسیده است

فاز دوم پتروشیمی ایلام شامل الفین و واحد شیرین‌سازی روز پنجشنبه در آیینی با حضور استاندار ایلام و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از طریق ویدیوکنفرانس توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی هگمتانه خبر داد؛

افتتاح پتروشیمی هگمتانه با ۳۸ میلیون یورو سرمایه گذاری

مدیر عامل شرکت پتروشیمی هگمتانه از افتتاح پتروشیمی هگمتانه با صرف ۳۸ میلیون یورو و مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این واحد سالانه ۴۵ هزار تن گرید پزشکی تولید می شود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: برآورد صورت گرفته بر اساس قبوض سالهای گذشته نشان می دهدکه بین 30 تا 40 درصد مردم مشمول گاز رایگان خواهند شد
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: با گذشت بیش از ۶ سال از مطالبات ۱۲۳ میلیون دلاری طلب شرکت پتروشیمی جم نه تنها پرداخت نشده است، بلکه پتروشیمی جم نیز اقدام حقوقی و قضایی علیه طرف تجاری و ضامن در خصوص تعیین تکلیف بدهی‌ها انجام نداده است.
اگرچه ایران با توسعه فازهای پارس جنوبی در دولت تدبیر و امید،‌ظرفیت تولید گاز خود را به یک میلیارد متر مکعب در روز رسانده اما افزایش بی رویه مصرف گاز در کشور و تزریق ۸۱۰ میلیون متر مکعب به شبکه سراسری در نخستین روز از زمستان، ‌زنگ خطر مصرف را در کشور به صدا درآورده است.
نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی از عدم راه‌اندازی نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی پالایشگاه پارسیان که چندین سال است در پیشرفت ۹۹ درصد باقی مانده، انتقاد کرد.
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران که برای بررسی وضعیت بازار جهانی نفت به مسکو سفر کرده است، گفت: در دیدار با مقامات روسیه، برای توسعه همکاری های فنی در حوزه نفت و گاز با این کشور توافق کردیم.
آلودگی هوا در نیمه دوم هر سال در حالی مهمان کلان‌شهرهای کشور می‌شود که چند سالی است بنزین در این شهرها با استاندارد یورو ۴ و ۵ توزیع شده است؛ از همین رو به نظر می‌رسد این خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده هستند که با احتراق ناقص، ‌حتی سوخت استاندارد را تبدیل به آلودگی می‌کنند.
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در گفتگو با پرسون:

لزوم ارائه راهکار درآمدی برای بودجه از سوی نمایندگان مجلس/ بازار نفتی رو به رونق قرار دارد

نفت به عنوان مهم ترین درآمد ایران به حساب می آید، چه در رژیم طاغوت و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بودجه کشور براساس درآمد نفتی محاسبه می شد.
قیمت نفت در معاملات هفته گذشته رشدی بیش از چهار درصد را تجربه کرد تا امیدها برای تثبیت قیمت در کانال ۵۰ دلاری بیشتر شود.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: دولت پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر خروج منابع مالی صنعت برق از مسیر تبصره ۱۴ را در لایحه بودجه پیش بینی کرده است.