انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

گفتگو با ادموند میرزاخانیان؛

نفت، گاز و پتروشیمی با دانش بنیان عجین شود

شعار اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقتصاد بدون نفت است در حالیکه نفت، گاز و پتروشیمی مزیت نسبی کشور ماست و باید با مقوله دانش بنیان عجین باشد.  
روند افزایشی قیمت نفت در آستانه نشست اوپک ادامه دارد.این سازمان و هم پیمانانش تمایل دارند تا افزایش تولید خود را به تاخیر بیندازند.
وزیران نیرو، اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و راه و شهرسازی میهمان نشست هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هستند.
وزیر نفت گفت: با تکمیل طرح‌های باقی‌مانده «جهش تولید» صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰، مجموع ظرفیت این بخش با رشد ۸۰ درصدی نسبت به سال ۹۲، به ۱۰۰ میلیون تن در سال به ارزش ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران:

مصرف گاز در بخش خانگی رکورد زد

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در شبانه‌روز گذشته از مرز ۵۰۰ میلیون مترمکعب گذشت و در بخش خانگی رکورد زد.
وزیر نیرو با بیان این که تابستان امسال خاموشی نداشتیم گفت: در بخش صنعت، 11 درصد برق بیشتر از سال قبل تولید شده است.
پیش‌بینی بارشی ۳ماهه مؤسسه تحقیقات آب؛

دی و بهمن کم‌بارشی خواهیم داشت

مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی صورت‌گرفته، بارش‌ها در آذر عادی و بیشتر از عادی، دی کمتر از عادی و بهمن در برخی مناطق کمتر از عادی خواهد بود.

امیدواری ها به واکس کرونا و آغاز رسمی فرآیند انتقال قدرت در آمریکا باعث تقویت قیمت نفت خام شده است.
شرکت توزیع نیروی برق تهران از برگزاری مانور سراسری در شبکه برق تهران و کشور در روز ۵ شنبه ۲۹ آبان و قطعی موقت برق در برخی مناطق خبر داد.
با کاهش تقاضا و افت قیمت نفت، بیشتر اعضای ائتلاف اوپک پلاس موافق ادامه کاهش تولید 7.7 میلیون بشکه‌ای برای 3 تا 6 ماه دیگر هستند.
اسدالله قلی‌زاده رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین، درباره تعطیلی پمپ بنزین‌ها با اجرای محدودیت های جدید از اول آذر ماه توضیحاتی داد.
وزیر نیرو با بیان این که چالش اصلی در بحث انرژی اصلاح مصرف است گفت: تاکید بر رعایت الگوی مصرف در بخش خانگی بویژه در شرایط کرونایی است.
وزیر نفت با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه مدیران صنعت نفت ایران در روزهای پایانی حضور ترامپ در کاخ سفید، گفت: تحریم‌های آمریکا انتقام‌جویی و کینه‌جویی علیه ایران است.
سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید که ارزیابی اثرات زیست‌محیطی انتقال آب خلیج‌فارس چند سال گذشته به تصویب رسیده بود همچنین با وجود چالش‌هایی که بر سر انتقال آب بین حوضه‌ای وجود دارد، معاون محیط زیست انسانی این سازمان می‌گوید که ما از طرح‌هایی مانند انتقال آب خلیج فارس حمایت می‌کنیم چراکه برای اینگونه پروژه‌ها برنامه‌های مشخصی تدوین شده است و می‌دانیم که چه‌ میزان آب و با چه شرایطی باید انتقال پیدا کند تا خسارت‌های زیست محیطی به حداقل برسد.