رهبری

مهم‌ترین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در سرویس رهبری پرسون دنبال کنید.

گزیده بیانات رهبری در سالروز قیام مردم تبریز؛

در زمینه معیشت مردم عقب ماندگی داریم/ شکاف طبقاتی در شأن انقلاب نیست

مقام معظم رهبریبا بیان اینکه در زمینه معیشت مردم عقب ماندگی داریم گفتند: البته نسبت به قبل انقلاب وضعیت بهتری داریم اما آنچه امروز هستیم در شأن انقلاب نیست باید شکاف طبقاتی از بین برود و عدالت برقرار شود.
تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

مواضع مهم رهبر انقلاب در خصوص برجام

رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به نکته‌‌ای اشاره فرمودند که نشانه اوج قدرت دیپلماتیک است و این نکته این بود که نه تنها تحریم‌ها باید لغو شود بلکه ایران باید راستی آزمایی کند که آیا تحریم‌ها را لغو کردند یا خیر، پس از آن بحث تعهدات برجامی مطرح شود.
موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در بیانیه‌ای تاکید کرد: کم توجهی صورت گرفته به نام و یاد امام در بیانیه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن، خطایی است که در صورت سهو، قابل اغماض نیست.
بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

اقتدار و عظمت ایران مرهون رهبری حکیمانه و بصیرت مردم است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: اقتدار و عظمت ایران اسلامی مرهون رهبری حکیمانه امامین انقلاب و استقامت و بصیرت مردم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با تسلیت رحلت آیت‌الله ضیاءآبادی تصریح فرمودند: زبان ناصح و بیان مؤثر و فکرِ روشن و قلب متذکر و خاشع این عالم بزرگوار، منبع ارزشمندی از معارف دینی و اخلاقی را هدیه می‌کرد.
محمد باقر قالیباف پیش از ظهر امروز پیام مهم رهبر انقلاب به پوتین رییس جمهور روسیه را به رییس مجلس دومای روسیه تحویل داد.
به‌مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی؛

رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با عفو یا تخفیف مجازات سه هزار و ۸۴۰ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص مخالفت مقام معظم رهبری نسبت به خرید تجهیزات نظامی، گفت: فرمانده معظم کل قوا بارها تاکید فرمودند تجهیزات نظامی خریداری نشود، چون می دانستند اگر بدنبال خرید تجهیزات نظامی برویم از تولید داخلی غافل خواهیم شد.
جانشین نیروی هوایی ارتش در گفتگو با​ پرسون:

جوانان باید فرمایشات رهبری را چراغ راه خود قرار دهند

ما باید تمام توان خود را در زمینه‌های فنی، عملیاتی، پروازی و دیگر مسائل نظامی روز به روز افزایش دهیم و از هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف‌مان فروگذار نکنیم، اهدافی که مقام معظم رهبری در این دیدار مسیر رسیدن به آن‌ها را ترسیم نمودند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد، آمریکا بایستی تحریم‌ها را کلا در عمل لغو کند و ما بعد راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم که درست تحریم‌ها لغو شده، آن‌وقت به تعهدات برجامی برمی‌گردیم. این سیاست قطعی جمهوری اسلامی است و مورد اتفاق مسئولان کشور هم هست.
در سالگرد بیعت تاریخی همافران با حضرت امام خمینی (ره) و در روز نیروی هوایی، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح فردا با رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا دیدار می‌کنند.
رهبر معظم انقلاب در نشست تصویری با جمعی از مداحان در سالروز میلاد حضرت زهرا؛

به نقش ماندگار و بی‌نظیر مادران و همسران شهدای دفاع مقدس بیشتر توجه شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از نقش ماندگار و بی‌نظیر مادران و همسران شهدای دفاع مقدس و شهدای دفاع از حرم گفتند: متأسفانه درباره این بزرگواران آثار هنری کمی تولید شده که جا دارد اقدامات بیشتری انجام شود.
معاون اول رئیس جمهوری گفت:۱۱/۶ امسال ساعت ۱۰ و ۳۰ صبح یک نامه نوشتم به رهبری و مسائل بودجه را به ایشان گفتم و دو ساعت و نیم بعد، به ما زنگ زدند از دفتر که پاسخ را آقا داده‌اند، که خطاب به آقای قالیباف بود که به مسائل توجه شود.