پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره آثار کرونا بر سلامت روان افراد، گفت: با توجه به افزایش مشکلات روانشناختی به دنبال شیوع کرونا، تقویت سلامت روان امری ضروری است که در این زمینه مشاوران روانشناس از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و مراکز جامع خدمات سلامت آماده خدمت‌رسانی هستند.

رییس بخش عفونی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با بیان اینکه اختلال بویایی و چشایی یکی از مشخصه‌های ابتلا به کووید ۱۹ است، به بیان مهمترین تفاوت‌های کرونا و آنفلوانزا پرداخت.

آمار مبتلایان به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کرمانشاه؛

قاتل زنجیره ای 7 کرمانشاهی را به کام مرگ کشاند

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 150بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 45 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 5101 نفر رسید.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

بستری ۱۱۴۳ بیمار مشکوک و علامت دار به بیماری کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این‌که هم‌اکنون تعداد زیادی از بیماران مشکوک و یا علامت‌دار، که در مراکز درمانی فارس بستری هستند، گفت: از مجموع هزار و ۱۴۳ بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کرونا، ۱۲۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.
ستاد مقابله با کرونا استان آذربایجان غربی:

محدودیت های کرونایی در آذربایجان غربی یک هفته دیگر تمدید شد

به دنبال درخواست و پیگیری ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا مبنی بر لزوم تمدید محدودیت های اعمال شده به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا، کمیته امنیتی،اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با تمدید محدودیت های کرونایی به مدت یک هفته دیگر از ۱۹ تا ۲۵ مهر ماه در آذربایجان غربی موافقت کرد.
از آنجا که علاوه بر راه تنفسی، ویروس کرونا از طریق مخاط بینی، چشم و دهان و یا لمس سطوح منتقل می‌شود، عینک آفتابی، هندزفری، ساعت مچی و دیگر وسایل مورد استفاده روزمره باید مرتب ضدعفونی شوند.

باید در نظر داشت کاهش اعتماد بخشی از مردم به خبرهای رسمی و تریبون‌های مسئولان به ویژه طی چندماه گذشته یکی از بسترهای عدم توجه به هشدارها می‌باشد.
آمار مبتلایان به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته؛

کرونا جان 3 کرمانشاهی را گرفت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 116 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 56 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 4946 نفر رسید.
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز تاکید کرد:

ضرورت افزایش تدابیر پیشگیرانه در ایام اربعین حسینی

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز با ابراز نگرانی نسبت به افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی در فارس، افزایش تدابیر پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه را به ویژه در ایام اربعین حسینی ضروری خواند.
آمار مبتلایان به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته؛

تاخت و تاز کرونا نفس های 10 کرمانشاهی را از شماره انداخت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 131 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 57 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 4890 نفر رسید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا خبر داد:

ابتلای بیش از ۱۱ هزار نفر به کرونا در همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: تا روز گذشته تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان همدان به ۱۱ هزار و ۳۵۱ نفر رسیده است که از این تعداد 4 هزار و 566 بیمار بستری و 6 هزار و ۷۸۵ نفر به صورت سرپایی مداوا شده اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد:

کاهش حساسیت‌ عمومی و افزایش ابتلا به کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کاهش حساسیت عمومی در مقابله با کرونا نگران‌کننده است، تاکید کرد: توجه عمومی نسبت به ضرورت استفاده از ماسک باید افزایش یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

تعداد موارد بستری در استان کرمانشاه رو به افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره بر افزایش تعداد بستری های کرونا، عنوان کرد: تعداد بیماران بخش های ICU و بیماران متصل به دستگاه اکسیژن هم افزایش یافته و این امر نگران کننده است، چرا که بیماران بستری در ICU باید مدت بیشتری در بیمارستان بمانند و این یعنی زمان اشغال تخت طولانی‌تر شده و نیاز به تخت های بیشتری خواهیم داشت.