پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری؛

افزایش سرعت انتقال کرونا/ پاییز و زمستان سختی در پیش داریم

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر اینکه با رفتن به سمت هوای سرد ۱۰۰ درصد انتقال ویروس بیشتر خواهد شد، گفت:‌اگر مردم نکات بهداشتی لازم را رعایت نکنند ممکن است پاییز، زمستان و روزهای بدتری داشته باشیم.

کمردرد شایع‌ترین و جدیدترین علامت ابتلا به کرونا است و مبتلایان با استفاده از استامینوفن می‌توانند این درد را تسکین دهند.

طی ۲۴ ساعت گذشته در کرمانشاه؛

کرونا جان 3 کرمانشاهی را گرفت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 138 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 41 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 5560 نفر رسید.
طی ۲۴ ساعت گذشته در کرمانشاه؛

تاخت و تاز کرونا جان 13 کرمانشاهی را گرفت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 125 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 80 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 5519 نفر رسید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

۷۰ درصد مبتلایان کرونا در ایلام ۲۰ تا ۵۰ ساله هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از ۷۰ درصد مبتلایان کرونا در این استان در گروه سنی ۲۰ تا زیر ۵۰ سال هستند و این گروه بیشترین بی توجهی به رعایت پروتکل ها و کمترین میزان استفاده از ماسک را دارند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 121 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 66 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 5439 نفر رسید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد؛

مرگ ۹ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از مرگ‌۹ مورد بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در همدان خبر داد و گفت: تاکنون ۷۰۷ مورد مرگ کرونایی در استان به ثبت رسیده است.
طی ۲۴ ساعت گذشته در کرمانشاه؛

موج سواری کرونا قاتل جان 7 کرمانشاهی شد

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 157بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 65 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 5373 نفر رسید.
آمار مبتلایان به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کرمانشاه؛

تاخت و تاز کرونا جان 11 کرمانشاهی را گرفت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 145 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 65 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 5235 نفر رسید.
فرماندار دره‌شهر گفت: مهم‌ترین دلیل افزایش میزان بستری و فوتی کرونا در این شهرستان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرکت در مراسمات عزا با وجود ممنوع بودن و همچنین عدم نمونه‌گیری از افراد زیر ۶۰ سال است.



استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عدم ایجاد تعادل منطقی بین بیم و امید در پاندمی‌ها را مهمترین عامل شعله ور تر شدن آتش اپیدمی دانست و خواستار ارایه راهکارهای موثر برای مهار ویروس کرونا از سوی سیاست‌گذاران و متولیان بهداشت و درمان کشور شد.

آخرین آمار کرونا در ایران، 22 مهر ۹۹؛

فوت ۲۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۴ نفر بر اثر کرونا جان باختند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:

دورکاری اجرا شود

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باید از ظرفیت‌های موجود مانند دورکاری و مرخصی استعلاجی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی به نحو مطلوب استفاده کرد تا با کاهش رفت‌وآمدها، شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور کاسته شود.