بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

درحالی که نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار ۱۵ هزار تومان است اما قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار از ۲۰ هزار تومان عبور کرده است و تا ۲۲ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

طی 6 ماهه اول سال 1399 صورت گرفت؛

ثبت 54 هزار مورد گزارش توسط ناظران افتخاری

مدیر کل هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از افزایش سرانه نظارتی این سازمان خبر داد و گفت: خوشبختانه طی 6 ماهه اول سال 1399 ثبت 54 هزار مورد گزارش توسط ناظران افتخاری صورت گرفته است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:پیش بینی می شود با توجه به برنامه وزارت صمت، قیمت خودرو در بازار طی روزهای آینده، کاهش یابد.
بازگشت تورم‌های 3رقمی به اقتصاد ایران

رونمایی از رکوردار گرانی و ارزانی

بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران، برنج خارجی در دوره یکساله ۱۰۹ درصد و لپه  ۱۱۹ درصد گران‌تر شده‌اند. این یعنی تورم ۳ رقمی به اقتصاد ایران بازگشت.
شمس‌الدین حسینی در تشریح دلایل افزایش نرخ دلار؛

از افزایش پایه پولی و نقدینگی تا نرخ دستوری

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، اصرار بر وجود نرخ ارز دستوری در کشور، شکاف میان عرضه و تقاضا و افزایش پایه پولی و نقدینگی را از جمله عوامل افزایش قیمت دلار دانست و گفت: حرکت دولت به سمت سیاست‌های تسهیل و تشویق صادرات یکی از راه های کنترل بازار ارز است.
شاهرخ کشاورز در گفت و گو با پرسون پاسخ می دهد:

حال صنعت خرده‌فروشی در ایران خوب نیست

فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل داشتن زنجیره تامین، ارتباط مستقیم با تامین‌کنند‌گان، لجستیک قوی و شعب متعدد می‌توانند بسیاری از هزینه‌هایی که در قیمت نهایی اثر می‌گذارد را کاهش دهند و همچنین با توجه به توافقاتی که این شرکت‌های بزرگ با تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان انجام می‌دهند، می‌توانند قیمت مصرف‌کننده را به طور چشمگیری کنترل کنند یا تقلیل دهند.
سید جلال احمدی در گفتگو با پرسون پاسخ می دهد؛

دلیل افزایش سرسام آور قیمت ها با توجه به رشد نظارت ها چیست؟

معاون بازرسی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با عنوان اینکه منشا گرانی تبدیل نرخ ارز 4 هزار تومانی به ارز 20 هزار تومانی است، خاطرنشان کرد: خود ما به نوعی مصرف کننده هستیم و مشاهده می کنیم قدرت خرید مردم کاهش یافته است.
رئیس قوه قضاییه در انتقاد به سیاست های غلط پولی کشور تاکید کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید جلوی کاهش ارزش پولی ملی کشور گرفته شود.
نتایج یک بررسی نشان داد؛

چطور بازار تبلت های بزرگ رونق گرفت؟

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا، باعث رونق نسبی بازار تبلت‌ها شد و به خصوص میزان فروش تبلت‌های دارای نمایشگرهای بزرگ‌تر از ۱۰ اینچ را افزایش داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شرایط کنونی فضاسازی برخی از جریان ها و سایت ها در بازار ارز موجب شده که تقاضا برای خرید ارز در کشور بالا برود، از این رو بانک مرکزی باید با این جوسازی و فضاسازی ها برخورد جدی کند.
رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۹ هزار تومان است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس صادرات بی‌رویه را دلیل اصلی گرانی تخم‌مرغ دانسته و می‌گوید با تداوم این امر، تخم‌مرغ نیز همانند بسیاری از مواد غذایی ارزشمند از سفره غذایی مردم حذف خواهد شد.