بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: عملکرد دولت در مخالفت با پیشنهادات نمایندگان مجلس در طرح تأمین کالاهای اساسی و پس از آن، افزایش تعرفه تراکنش های بانکی نشان می دهد که موضع گیری و مخالفت دولت با طرح مجلس، کاملا سیاسی بوده است.
اطلاعات موجود در تاریخچه بیت کوین به عنوان بزرگترین رمزارز یا ارز دیجیتال دنیای کریپتو و دارایی های دیجیتال نشان می دهند که مقاله سفید یا وایت پیپر این رمزارز بزرگ، دوازده سال قبل در چنین روزی (مورخ ۳۱ اکتبر ۲۰۰۹) توسط فرد یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو به جهان فناوری معرفی شد و هویت این فرد یا گروه هنوز هم با گذشت دوازده سال همچنان به صورت مبهم باقی مانده است.
محمد کشتی آرای در گفت و گو با پرسون؛

افت شدید قیمت سکه در هفته گذشته/ حباب سکه کاهش یافت

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، علت کاهش نرخ ارز و کاهش تقاضاهای کاذب را اقدامات نیروی انتظامی در جهت برخورد با معاملات کاغذی طلا و ارز و دستگیری تعدادی از فعالان آن‌ها دانست.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: لوایحی که آقای روحانی گفته، لوایحی هستند که از مجلس دهم باقی مانده‌اند و هیچ کدام در حوزه مسائل معیشتی نیستند.
رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده، بررسی مطالبات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و نیز گزارش مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی در دستور کار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
دبیر انجمن صنفی صنایع روغن عنوان کرد: به نظر میرسد انتشار برخی اخبار باعث به وجود آمدن جوی برای تهیه و ذخیره روغن شده است وگرنه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
صفایی دلویی در گفتگو با پرسون؛

بانک مرکزی چه رویکردی برای ثبات ارز دارد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی به طور قطع و یقین وظیفه ثبات قیمت ها را از جهت حفظ ارزش پول ملی دارد؛ موضوع قیمت گذاری وظیفه وزارت صمت است و باید ارزش پول ملی را حفظ کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به سیاست‌های پیشگیرانه در ۴۳ شهر که در شرایط بد کرونایی قرار دارند، گفت: در صورتی که آمار، کنترل نشود، سیاست‌های پیشگیرانه با سختگیری بیشتری اعمال خواهد شد.
یک فعال بازار ارز ضمن مثبت خواندن تاثیر اقدامات اخیر بر بازار ارز، وضعیت این بازار در روزهای آتی را کاهشی پیش بینی می‌کرد. 

عضو هیئت‌علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و کارشناس اقتصاد سیاسی گفت: یکی از دغدغه های اقتصاد ایران، ارزش پول ملی است اگر به همین روال کم رمق تر شود به سمت سقوط ارزش پول ملی حرکت می کند، مانند خون در رگ های بیمار که اگر نباشد همه محاسبات به هم می ریزد و به توقف حیات می انجامد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مجلس با وزرای اقتصادی کابینه و نشست غیرعلنی امروز با وزیر صمت، گفت: تصمیمات جدیدی در حوزه قیمت‌گذاری، تأمین و توزیع کالا صورت گرفت و اطمینان داریم کاهش نرخ ارز و تثبیت بورس ادامه خواهد یافت.
حاجی دلیگانی در نقد صریح عنوان کرد:

رفتار تبیض آمیز دولت برابر بازنشستگان کشور

عضو هیات رییسه مجلس، با انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از آن به عنوان اقدامی ناعادلانه در جهت افزایش حقوق این قشر یاد کرد.
حاجی‌بابایی در تشریح نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه؛

منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی تعیین شد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: امروز جلسه‌ای با حضور کارشناسانی از سازمان برنامه و بودجه، سازمان تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... برگزار و نحوه تامین منابع مالی لازم طرح تعیین شد.