آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دو هفته گذشته مدارس فعال بوده و در برخی مدارس از ۲۰ تا ۸۰ درصد دانش آموزان در کلاس ها حضور پیدا کرده اند، گروه بندی شده اند و در روزهای مختلف به مدرسه می آیند، گفت: ساعات تدریس کوتاه شده و پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت در اختیار مدارس قرار داده شده است.
نایب رئیس مجلس گفت: اگر دولت قبل از بازگشایی مدارس، نمایندگان را طرف مشورت خود قرار می داد بهتر می‌توانست دو گانه «سلامت» و «آموزش» را مدیریت کند؛ این دوگانه به خوبی مدیریت نشد.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با نقض‌کنندگان پروتکل‌های بهداشتی، گفت: لغو دورکاری در شرایط فعلی به هیچ وجه منطقی نیست و دو سوم کارکنان باید دورکاری کنند.
با حضور قربانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، هادی حنیف نیا، مدیر آموش و پرورش منطقه 19، مطلبی نژاد، بخشدار آفتاب و تعدادی از مسوولین محلی، آیین کلنگ زنی مدرسه خیرساز مرحومه فرشته چابکی توسط فریده ریحانی فرزند مرحومه چابکی به زمین زده شد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد:

انتخاب رشته دانشجویان در دانشگاه‌های محل زندگی خود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکید بر این است که دانشجویان در هنگام انتخاب رشته، دانشگاه‌های محل زندگی یا شهرهای نزدیک محل زندگی خود را انتخاب کنند تا زمان کمتری برای رفت و آمد صرف کرده و فرصت بیشتری برای تحصیل داشته باشند.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: ثبت نام برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مهرماه سال ۱۳۹۹ از پنجم مردادماه آغاز شد و با توجه به تمدید مهلت ثبت نام، داوطلبان تا دوشنبه ۷ مهرماه ۹۹ فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته و ثبت نام در این رشته ها اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد:

برگزاری شور عاطفه ها در تهران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از برگزاری «شور عاطفه‌ها» باهدف تأمین مایحتاج دانش آموزان خبر داد.

بیگی در گفت و گو با پرسون:

بازگشایی مدارس تصمیم آموزش و پرورش نیست

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش هم مشابه سایر بخش ها و سایر دستگاه ها کاملا تابع تصمیمات و سیاست ها و مصوبات ستاد مدیریت کرونا کشور است.
اداره استثنایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان کرمانشاه در پانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز موفق به کسب چند مقام شدند.

تفاهم نامه همکاری در خصوص مباحث آموزش محیط زیستی بین ادارات کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور مسئولان دو دستگاه، امضاء و بر ضرورت انجام مفاد تفاهم نامه تأکید شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده تصمیم بر این شد که برای حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نباشد.