آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

معاون آموزش و پرورش لرستان گفت: برای دانش آموزانی که دسترسی به شاد و اینترنت ندارند، آموزش ها از طریق درسنامه، سی دی و در مناطق سفید به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان :

سامانه شاد مشکل سرعت اینترنت دارد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه سامانه شاد مشکل سرعت اینترنت دارد گفت: این مساله به دلیل تراکم بالای استفاده در ساعات تدریس است.
از همان اوایل انقلاب قرار بر آموزش رایگان در کشور بود و هدف بر این بود که آموزش گسترده و فراگیر برای همه مردم ایران در هر نقطه از کشور میسر شود. اما چندین سال است سد عجیبی به نام کنکور که گردش مالی عجیبی هم دارد مانع تحقق این هدف است.
رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره، و مراقبت دربرابر آسیبهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با شروع سال تحصیلی جدید، طرح یاریگران زندگی طبق تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در ۳۰ درصد است مدارس اجرا می شود.
پذیرفته‌شدگان نهایی کنکور سراسری برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام ضرورت دارد از امروز ۱۴ آبان به سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران:

آموزش شروع آینده درخشان دانش‌آموزان

ایوو فریسن گفت: ایران جز کشورهایی است که خدمات مثال زدنی را به صورت عادلانه بین مردم کشور خود و مهاجرین ارائه داده که امکانات آموزشی از جمله آنها است و اتباع در ایران از نظر آموزش و تحصیل مشکلی ندارد.
رئیس اداره استعدادهای درخشان و پژوهشگران جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

خانه المپیاد شروع به کار کرد

رئیس اداره استعدادهای درخشان و پژوهشگران جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با هماهنگی صورت گرفته با معاونت آموزش متوسطه کلاس‌هایی تحت عنوان خانه المپیاد شکل گرفت و ۲۵۰۰ نفر از دانش آموزان استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی در آن ثبت نام کردند.
وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه در مواجهه با ویروس کرونا توانستیم از آموزش کشور محافظت کنیم، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین نمادهای توفیق ایران در پدافند غیرعامل، راه‌اندازی شبکه شاد است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چاقی، محصول سبک زندگی ماست که بر میزان تحرک و پویایی افراد اثر گذاشته است، گفت: در این میان کرونا بر کم تحرکی جمعی افزوده و خانه نشینی و کم تحرکی به شیوع بیشتر پدیده چاقی کمک کرده است.


یک روانشناس با اشاره به همراهی برخی والدین در تقلب کردن دانش آموزان هنگام پرسش و پاسخ مجازی، گفت: والدین باید توجه داشته باشند که دانش آموز کنونی، شهروند آینده این جامعه است و از این رو آموزش کنترل درونی به دانش آموز و عدم تقلب در هنگام نبود کنترل بیرونی در آموزش مجازی، امری مهم محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی پرداختن به مولفه تربیت را از جمله اولویت‌های کاری قوه مقننه برشمرد و گفت: برای ساماندهی امور آموزش و پرورش باید صدای معلمان شنیده شود.
نماینده مردم رشت در مجلس از تدوین طرح دوفوریتی خرید تبلت توسط وزارت ارتباطات و فناوری برای دانش‌آموزان نیازمند و قرار گرفتن آن در دستور کار هفته آینده صحن مجلس خبر داد.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش درآمدی از شبکه شاد ندارد؛ برخی اظهارات منتسب به وی مبنی بر کسب درآمد ماهانه ۱۵۰ میلیاردی این وزارتخانه از شبکه شاد را رد کرد و آن را صحیح ندانست.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: این کار با کمک وزارت ارتباطات انجام و تمام مدارس کشور به اینترنت متصل شدند. البته هوشمندسازی دارای مراتب مختلف است. لازم است در گام‌های بعدی شبکه‌سازی مدارس انجام و امکان تبادل ارتباط بین مدرسه و معلم، معلم و خانواده و معلم و دانش آموز فراهم و افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سنجش زیرساخت اینترنت کشور توسط شبکه شاد به عنوان اصلی‌ترین شبکه‌ای که تاکنون این کار را انجام داده است و تولید تبلت دانش آموزی تا چند ماه دیگر خبر داد.