آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اینترنت شبکه شاد رایگان است، گفت:عدم دسترسی به این شبکه به دلیل مسائل فنی بوده که با اضافه کردن سرورهای جدید در حال رفع شدن است.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: والدین می‌توانند مشکلات مربوط به سبک و سیاق تربیتی در شرایط آموزش مجازی برای فرزندان خود در دوران کرونا و قرنطینه را با شماره تلفن ۱۴۸۰ در میان بگذارند و مشاوره های لازم را دریافت کنند.
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش بررسی ابعاد پنهان و محورهای سند ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار اعلام کرد: با اجرایی‌شدن این سند، آرزوی دیرینه تحقق جهانی یکپارچه و واحد با محوریت کشورهای غربی و اقتصاد سرمایه‌داری و نظام سیاسی ـ فرهنگی لیبرال یک گام بیشتر به تحقق نزدیک می‌شود.
محدودیت های دوهفته ای کرونا، شنبه به پایان می رسد و آنگونه که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است مدارس در مناطق نارنجی با حضور مدیر و حداقل کادر اجرایی فعال و بر فرآیند آموزش های غیرحضوری نظارت خواهند کرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش نسبت به پیام هایی که در شبکه شاد برای برخی اولیاء ارسال و در آن خواسته شده وجهی برای تایید اکانت شاد پرداخت شود، هشدار داد و خواست که خانواده ها به هیچ عنوان توجهی به این گونه پیام ها نداشته باشند.

این روزها بیشترین کلمه‌ای که بسیاری از خانواده‌های ایرانی بعد از کلمۀ «کرونا» به کار می‌برند کلمۀ «شاد» است. چون فرزندان دلبند آن‌ها تقریباً هر روز صبح باید گوشی به دست به مدرسه‌ای به نام «شاد» بروند. البته مدرسه‌ای که مجازی‌ست و قرار است راه اصلی دور زدن کرونا برای دانش‌آموزان ایرانی باشد...
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مخالفت خود را با اینکه کسورات دانشجومعلمان به زیرساخت ها تعلق گیرد اعلام کرد و گفت: ما به دنبال قاعده‌مند کردن قوانین دانشجومعلمان هستیم.
پرونده ویژه پرسون؛ معضلات آموزش آنلاین در استان های ایران/1

نگاهی به چالش های آموزشی اپلیکیشن شاد

قرار بود با شاد آموزش از راه دور را در خانواده ها نهادینه کنند! آیا نظام آموزشی موفق بوده است؟! رسانه خبری پرسون در پرونده ای در تمام استان های ایران موضوع آموزش مجازی را با در نظر گرفتن محرومیت ها و شکاف های دیجیتالی در نقاط محروم ایران از جمله شهر ها و روستاهای دور افتاده کل کشور بررسی می کند تا روشن شود این راه حل نهایی تا چه اندازه موفق بوده و چالش های پیش رو کدام است؟!.
مونسان بیان کرد: «سال گذشته مجلس قانونی را مصوب کرد که بر اساس آن دستگاه‌های مختلف که دارای بناهای تاریخی هستند باید به حفظ و صیانت از این آثار کمک کنند. این مصوبه خوبی است و می‌تواند به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بودجه اندکی که در اختیار دارد در خصوص صیانت بهتر از آثار تاریخی کمک کند.»

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت:

روند مشکلات «شاد» نزولی است


وزیر آموزش و پرورش گفت: کسانی که از شاد استفاده می‌کنند، می‌توانند شهادت دهند که هنوز مشکلات وجود دارد، ولی روند مشکلات نزولی است.
طرح دوفوریتی جهش تولید و تامین مسکن، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰، قرائت گزارش وضعیت مطالبات قرارگاه خاتم‌الانبیا و گزارش مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی ‌مهمترین دستور کارهای مجلس در هفته آتی است.
آیین بهره‌برداری از یک‌هزار و ۵۵۰ طرح‌ ملی وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش در سراسر کشور و سه طرح بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرمان، قم و مشهد با حضور رییس‌جمهوری آغاز شد.